Batteri

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Batteri

Innleggav srtorp » søn 26.06.2016 22:19

Hei
Har kjøpt et batteri fra Pc batterier, men opplever at de ikke holder lenge på strømmen.
Fikk først et som etter ca to mnd holdt det på strøm ca 2 timer og ble fullladet på ca 45 min.
Reklamerte på det og fikk nytt batteri for ca en mnd siden og nå er det på vei til og bli like dårlig.
Er det noen som har tilsvarende erfaring om batterier fra dem, eller er jeg bare uheldig ?
Frister ikke og få enda et fra de, men kanskje jeg bare er uheldig.

Mvh
medlem i 140 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Morse » man 27.06.2016 0:02

Hvilken maskin? Og du bruker selvsagt korrekt lader? Har kjøpt mange batterier fra flere kilder opp gjennom årene, men de fra pcbatterier har gjennomgående vært best. Men som ved biler og alt annet forekommer selvsagt problematiske serier. Klag til du får et som holder mål.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav srtorp » man 27.06.2016 8:06

Ja bruker orginal lader som fulgte maskinen. 2011 15tommer I7 8gb 256ssd. Så du mener at de har bra battterier ?. Hvor lenge holder det da med vanlid nettsurfing uten noe særlig film bruk.
medlem i 140 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Morse » man 27.06.2016 10:49

Skulle være ganske tett opp til originalbatteri, men det avhenger jo av mange ting – hvilken nettsurfer du bruker, blant annet, og om du bruker Adobe Flashplayer (ugh!). Safari er stadig den "snilleste" browseren når det gjelder batteritid generelt. Men installer i det minste ClickToFlash i så tilfelle. Og last ned gratisprogrammet Coconut Battery for å holde øye med tilstanden på batteriet.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav srtorp » man 27.06.2016 23:21

Takk for svar Morse, Hva er click to flash ?. Fikk tips fra Pcbatteri om og tilbake stille smc, så jeg har prøvd det.

Mvh
medlem i 140 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Morse » tir 28.06.2016 7:11


Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Haakon » tir 28.06.2016 14:12

srtorp: fikk du virkelig nytt batteri på en maskin fra 2011?! Når skjedde det?
medlem i 237 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav srtorp » tir 28.06.2016 18:01

håkon: ikke helt sikker på hva du mener, men kjøpte et på Pcbatterier som jeg har reklamert på.
medlem i 140 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Superhai » tir 28.06.2016 18:37

Står det produksjonsdato på batteriene? Hvis de har vært lagret lenge så mister de også kapasitet.
medlem i 132 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Morse » ons 29.06.2016 5:21


Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav srtorp » ons 29.06.2016 9:01

Dato stempling har jeg ikke sett, men den tanken har slått meg også. Morse- ang bruk så er alle mine referanser ut i fra hvordan de "nye"batteriene virker for meg etter en stund. De er på en drøy mnd nesten dårligere en det orginale jeg byttet ut. Opplever god service hos Pcbatterier, men lurer på nå om jeg må gå for et orginalt eller er det andre bra batterier og få kjøpt ?
medlem i 140 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Morse » tor 30.06.2016 18:33

Leit å høre at du ikke er fornøyd med batteriene du har fått, mine erfaringer (og de mange jeg har byttet for) er at pcbatterier sine saker er gjennomgående bra. Det samme gjelder batteriene fra www.ifixit.com, men med toll og frakt ble dette i dyreste laget, og i to tilfeller var ikke batteriene til å skjelne fra de jeg hadde fått av pcbatterier.

Men dårlige serier forekommer som kjent i de beste familier.

Kanskje du er heldigere hos https://altitec.no/batterier/pc-og-mac- ... tteri.html

Det soleklart beste og tryggeste er selvsagt et originalbatteri – men også det soleklart dyreste, siden Apple KUN leverer originalbatterier montert av en godkjent forhandler, med tilsvarende monteringsgebyr. Innhent tilbud fra en godkjent forhandler, og forbered deg på et lite prissjokk...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav srtorp » man 04.07.2016 20:57

Takk for svar igjen morse, kan du fortelle om dine erfaring på hvor lenge man kan forvente og bruke maskinen på et fullladet batteri, skjønner at dette vil variere hva man gjør, men i mitt tilfelle er det kun surfing på nett. mener jeg når orginalbatteriet var ok, kunne bruke maskinen over to dager uten og måtte lade. og det som gjør meg mest bekymret for og prøve enda et fra pcbatterier er at begge har oppført seg veldig likt, ok i starten men etter bare en mnd så er dem merkbart dårligere.
medlem i 140 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav FerskMacBruker » man 04.07.2016 21:14

Bytta batteriet på en Macbook Air mid 2012 i våres. Betalte 1500 inkl. toll og frakt. Batteriet er originalt. Helt Nytt. Veldig fornøyd så langt.

Bestilte det fra iFixit.

Dette passer vel til TS sin maskin....

https://www.ifixit.com/Store/Mac/MacBook-Pro-15-Inch-Unibody-Early-2011-through-Mid-2012-Replacement-Battery/IF161-107-1
medlem i 136 måneder
 

Re: Batteri

Innleggav Morse » man 04.07.2016 21:29

Surfing over to dager - og da mener jeg kontinuerlig - kommer INTE i frågan hverken med originalbatteri eller noe annet. Det beror ene og alene på antall effektive driftstimer. Generelt: Safari er den mest batterivennlige browseren for tiden, MEN: bruker du Adobe Flashplayer (ugh!) bør du installere ClickToFlash, da Flashplayer er en ualminnelig grådig og plagsom batterityvj*vel. Med dette på plass, har jeg i det store og hele ikke merket vesentlig dårligere levetid på batteriene fra Pcbatterier i forhold til originalbatterier. Følger du dette rådet, og likevel opplever høy aktivitet, må du sjekke Aktivitetsmonitor for å se om det er "noen andre som holder på med noe" under nesa di.

Men som sagt før, dårlige serier kan forekomme i de beste familier. (Naboen har sin flotte Mercedes inne til garantireparasjon for femte gang i år...).

Sist jeg sjekket, lå prisen fra iFixit m/toll og frakt på bortimot det dobbelte av Pcbatterier. Mht. det evige spørsmålet om "originalbatteri" - et batteri er bare "originalt" hvis det står en ekte Applelogo på det (der finnes nok av kinesiske forfalskninger). Og Applelogoen betyr bare at det tilfredsstiller Apples kvalitetskrav. Blir litt som "originaldeler" til biler... Og originalbatterier får du KUN fra en Appleforhandler – som altså er pålagt å utføre monteringen selv, helt enkelt ut fra garantihensyn.

Vil du ha fullstendig fred i sjela, leverer du maskinen inn for innsetting av originalbatteri – and pay the price...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Neste

Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]