av hanspb » tir 23.08.2016 18:06
Hei,
kona mi har en iPhone som maser om at hun må verifisere Apple-iden, som har blit "stengt av sikkerhetsgrunner". Dette kan gjøres på to måter, enten ved å få tilsendt en epost til Apple-id-adressen eller ved å svare på to sikkerhetsspørsmål. Epostadressen er en gammel adresse som ikke er i bruk, og leverandøren har lagt ned tjenesten for flere år siden. Hun har også glemt svaret på det ene av de to sikkerhetsspørsmålene. Dermed får hun ikke logget inn, verifisert eller endret adresse. Finnes det noe mer vi kan gjøre for å komme inn?
Alternativet er jo å lage en ny Apple-id. Vi prøvde med den adressen hun har nå men fikk vite at den adressen allerede skulle være brukt til en Apple-id. Ok. Prøver å logge inn med denne adressen og velge "glemt passord". Får da vite at denne adressen ikke er en Apple-id. Altså enten må den være brukt, eller så er den ikke det. Den kan ikke være begge deler. Hva gjør vi nå? Hun har ikke flere adresser som kan brukes.