ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplukk.

Diskusjon rundt Apple TV

ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplukk.

Innleggav Sleepy81 » søn 17.01.2016 0:43

Fått meg Apple TV4 for en tid tilbake, og har oppdaget noen irriterende ting, som jeg lurer på om kun er et problem for meg, eller om andre har samme problem:

1. Da jeg fikk ATV4 for en tid tilbake er jeg overbevist om at jeg kunne spole i live sendinger (f.eks når jeg så på direkte tv i NRK eller TV2 Sumo appen). Men for en tid tilbake så merket jeg at dette ikke lenger fungerer. Jeg kan fint spole tilbake i programmer om ikke går direkte, men hvis jeg spoler i et direktesendt program, så går markøren bakover, ATV4 tenker i et par sekunder, også hopper den tilbake til live sending. Dette gjelder alle APPer som har live sendinger (NRK appen, TV2 Sumo...) så tror ikke det er noe problem med selve APPene, men med selve IOS/ATV4.

Andre som har samme problem?

Har også merket et par andre ting som jeg også lurer på om kun er hos meg, men som er mindre viktige:

2. I NRK appen så dukker det til stadig opp en "pop-up" med "Ser du fortsatt på TV? Trykk opp på fjernkontrollen" eller noen i den duren. Bildet er av den gamle ATV3 fjernkontrollen, og meldingen dukker opp i tide og utide, som får meg til å tro at dette er noe gammelt som hang igjen fra NRK "appen" til ATV3.

Andre som har dette problemet? Hvordan får jeg bort denne "funksjonen"?

3. Min ATV4 er koblet til en Yamaha reciever som jeg styrer volumet på via CAC. Når jeg fikk ATV4 så viste et høyttalerikon og lydstyrken i dB nederst i høyre hjørnet av TVen når jeg justerte lyden. Plutselig en dag var dette ikonet blitt til kun en høyttalerikon, og tallet som viste lydstyrken var borte. Selve lydstyrken fungerer fint å justere, kun selve tallet som er borte. Ikke noen big deal kanskje, men syntes det var kjekt å ha et tall å forholde seg til når jeg justerte volum.

Noen andre med Yamaha reciever som har sett det samme?

Har forresten nyeste versjon av ATV4/IOS på den, og det har heller ikke vært noen ny versjon siden jeg fikk min ATV4, så tror ikke mine problemer er på grunn av en bug i IOS.
medlem i 98 måneder
 

Re: ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplu

Innleggav gormnass » fre 09.09.2016 13:59

Tror jeg kan hjelpe med et svar på ditt første spørsmål:
Det er nok ikke mulig å spole fremover i en live sending! Hva skal du eventuellt spole til? Noe som ennå ikke har skjedd? ;)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplu

Innleggav havardlothe » tir 27.09.2016 19:24

jeg har samme problemer (ATV4). Og noen til:

1. Live spillingen stopper ofte opp (NRK og NRK super)

2. Av og til skures TVen seg av. Selv om jeg har valgt at apple tv ikke skal gå i dvale (ikke TVen heller)

Vurderes og downgrade til ATV OS9. Da virket disse tingene fint.
medlem i 89 måneder
 

Re: ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplu

Innleggav arntss » tir 27.09.2016 21:54

Vi har selv 3 stk Apple TV 4 i hus og har ikke disse problemene.
Kan det være en tanke å rett og slett forsøkt å sette opp enhetene på nytt for å se om det kan hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplu

Innleggav Skywalker » søn 02.10.2016 10:40

Samme problem her. Har forsøkt å resette ATV uten at dette gjorde noen forskjell. Går 2-5 min før direkte- eller "forsinket direktesending" stopper helt opp og jeg må starte på nytt.

Hos meg dukker det også opp en AppleTV(2) uten at denne eksisterer. Kan det være at det har noe med saken å gjøre?

Venter spent på om noen har et svar på dette svært irriterende problemet. Vurderer å avslutte abo på kabelTV, men det er helt avhengig av at jeg kan se NRK via ATV.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplu

Innleggav Helge Hafstad » søn 02.10.2016 15:41

Hos meg dukker det også opp en AppleTV(2) uten at denne eksisterer. Kan det være at det har noe med saken å gjøre?


Virker som et nettverksproblem og ev konflikt med IP-nummer. Sjekk denne tråden.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: ATV4: Kan ikke spole i "live" sendinger, og annet småplu

Innleggav Skywalker » tor 06.10.2016 14:09

Takk, Helge. Skal sjekke ut det. Virker ved første øyekast ganske likt.

Ingen som har noe svar på NRK-app problematikken?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere