iMac mid 2012 power supply problem?

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac mid 2012 power supply problem?

Innleggav cobsen » lør 10.03.2018 18:55

Hei,

jeg har over tid fått problemer med at iMac´n min "fryser"/gråskjerm... før skjedde det en gang i blandt. nå skjer det minimum 10-15 minutter etter at jeg har skrudd den på.

når jeg åpner den, ser jeg at power supply´n "ser litt rar ut". ser ut som om den har vært varmt, lett deformasjon i ett par av hjørna.

Ringte Eplehuset og skulle skaffe en ny, fikk beskjed om at dne var for gammal (!!) gikk ikke ann å skaffe ny.... hva gjør jeg?

................. er det mulig å rive ut heile greia og kjøpe noe uoriginalt og plassere på utsiden??


mvh,
Tommy
medlem i 151 måneder
 

Re: iMac mid 2012 power supply problem?

Innleggav Morse » lør 10.03.2018 19:31

Hvilken modell, altså størrelse er dette? PowerbookMedic har normalt sånne, både nye og brukte, se f.eks. denne til 27-tommeren:

http://www.powerbookmedic.com/iMac-27-P ... 92552.html

Siden du alt har skrudd opp maskinen, er det en enkel sak å bytte.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iMac mid 2012 power supply problem?

Innleggav cobsen » søn 11.03.2018 18:22

Ah!! Takk. Nei ikke bekymra for jobben med å bytte, men hadde ikke funnet riktig del! Da skal jeg sjekk opp!


Oppdatert..... jamen har ikke deler til mid2011 maskiner dem heller :(. (Ser jeg har skrevet feil i subject her)

Tommy
medlem i 151 måneder
 


Re: iMac mid 2012 power supply problem?

Innleggav Morse » ons 14.03.2018 12:00

Fortell gjerne hva du finner ut av, sikkert flere som er interessert i å høre om det! :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iMac mid 2011 power supply problem?

Innleggav cobsen » tir 27.03.2018 20:05

hey,

kjøpte en "ny" power supply fra powerbook medic. de hadde som nevnt over ingen som i følge listene passet mid2011, men de hadde en fra nyere som var kompatibel.

powersupply bytta. fremfremdeles trøbbel, se ny post. :-(
medlem i 151 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]