Nytt grafikkort til mid 2011

Diskusjon rundt Apples iMac

Nytt grafikkort til mid 2011

Innleggav tifure » tir 20.03.2018 12:25

Fikk denne etter at Mac ble sendt inn.
Særs dårlig avtale.. men kan man skaffe deler?
Og hva er denne avtalen bytt til ny?

iMac (27-inch, Mid 2011)


Da er jeg ferdig med å feilsøke maskinen din og den behøver bytte av grafikk kort . Dessverre er maskinen nå klassifisert som vintage, hvilket vil si at det ikke er mulig å få tak i reservedeler lenger.

Jeg får derfor ikke reparert maskinen, men kan tilby å kjøpe den for 293,- inkl mva (Bytt til nytt), kassere den, eller returnere den til deg. Ønsker du å gå for Bytt til nytt-ordningen vil du få en tilgodelapp fra oss. Merk at Bytt til nytt-verdien du har fått oppgitt kun er gyldig i 7 dager og forutsetter at strømforsyning (og tastatur/mus hvis iMac) leveres inn. Du kan selvsagt benytte deg av Bytt til nytt etter 7 dager, men prisene er dagsferske og vi vil da foreta en ny verdivurdering. Dersom du ønsker at vi kasserer produktet lurer jeg på om vi får benytte oss av eventuelle fungerende deler fra dette? Om dette ikke er i orden, så vil jeg selvsagt levere hele produktet til elektronisk gjenvinning.

Hvis du vil beholde det som ligger på harddisken kan jeg ta denne ut og sette den i et kabinett for 399,- inkl mva. Da kan du bruke den som en vanlig USB-harddisk og føre over data til en annen Mac.

Jeg må ha en tilbakemelding fra deg på hva du ønsker å gjøre.
medlem i 192 måneder
 

Re: Nytt grafikkort til mid 2011

Innleggav Nikolay » tir 20.03.2018 14:44

Apple lager ikke lenger deler. Alternativet er å kjøpe en brukt del på f.eks. Ebay, men vil ikke anbefale.
Bytt til nytt er at du får en sum trukket fra på prisen på en ny (eller tilgodelapp, som han sier)

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Nytt grafikkort til mid 2011

Innleggav VegA » ons 21.03.2018 9:54

Hei
Jeg har en 27" mid 2010, grafikk kortet på den røyk, fikk lilla striper på skjermen, uansett tok ut skjermkortet, sendte det til england (ebay) og fikk fikset det. Monterte igjen, alt iorden.
Smarteste jeg har gjort på lenge.
Sammen med SSD er denne maskinen fullt oppegående til mitt bruk selv om den er 8 år nå
medlem i 169 måneder
 

Re: Nytt grafikkort til mid 2011

Innleggav tifure » tor 29.03.2018 20:39

Husker du hvor på ebay og hva du søkte på? Hva kostet det?
medlem i 192 måneder
 

Re: Nytt grafikkort til mid 2011

Innleggav cobsen » fre 30.03.2018 8:33

Google Powerbookmedic så finner du ei nettside som selger deeg delene du trenger. Er du i tvil om riktig del så sender du en mail og får meget god og rask service. Jeg kjøpte nettopp en strømforsyning der, og skal nå trolig kjøpe ett nytt hovedkort. Dette også til mid2011 mac, av samm årsak som du nå nevner.
medlem i 151 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere