Erstatningsbatteri Mac Book Pro

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Erstatningsbatteri Mac Book Pro

Innleggav djoniba » tir 19.11.2019 16:14

Musen på Mac Book Pro dansdet overalt og trykket i vei der den ville på Macenb min. Har funnet ut at detvar batteriet sin skyld. det hadde begynt å svulme og trykket på styreflaten. Fungerer fint uten batteriet montert.

Men jeg må ha nytt batteri (Modell A1322). Prisene varierer mye. Harm noen erfaring med tredjehånds batterier? Noen jeg må styre unna? Noen å anbefale?
medlem i 196 måneder
 

Re: Erstatningsbatteri Mac Book Pro

Innleggav Helge Hafstad » tir 19.11.2019 18:01

pcbatterier.no er et alternativ å sjekke. Får du noe å klage på i ettertid så slipper du å lære deg kinesisk samt å smøre deg med MYE tålmodighet...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Erstatningsbatteri Mac Book Pro

Innleggav Morse » ons 20.11.2019 15:40

Takk, Helge, jeg har handlet mange batterier gjennom årenes løp, men har havnet på nettopp denne leverandøren. (Nei, jeg har ikke aksjer der!) Bare gode erfaringer, og norske lover å regler og garantier å forholde seg til. De to eneste gangene jeg mottok et batteri som ikke var helt som det skulle, ordnet de opp i en fei, kudos til dem. Og for ordens skyld, til dem som vil kjøpe et "originalt" batteri: Den eneste måten å få tak i et slikt er å få satt inn et hos en godkjent forhandler/verksted. Du får IKKE kjøpe et for å ta det med deg hjem, du får værsågod betale hva det koster for å få satt det inn! Disse batteriene er stort sett akkurat de samme som dem man får kjøpt "i løst",med den forskjell at de har gjennomgått Apples kvalietskontroll, og dermed har fått på seg det magiske -symbolet (og selve innsettingen sørger for at hele operasjonen garanteres riktig utført, mind you). I "gamle dager" kunne en skifte batteri fra utsiden med enkle håndgrep. Så kom perioden hvor man måtte skru opp hele kassa (husk riktig skrutrekker!) – en for øvrig glimrende anledning til å få blåst ut støv! Så har Apple gjort det vanskeligere og vanskeligere for oss, i tråd med endret design og ønsket om å ha kontrollen for seg selv … Pentalobeskrutrekker for i det hele tatt å få av bunndekselet, TriWingskrutrekker for å få løsnet batteriet, og senest fastlimte batterier osv. Vår beste venn her er og forblir https://www.ifixit.com

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere