Problemer med Mail

Problemer med Mail

Innleggav rolf_odd » lør 23.11.2019 16:23

Når jeg i Mail trykker på sende-pila, tar det ca. 1 minutt før Utboks kommer opp og 1 minutt til før mailen blir sendt. Innkommende mail kommer også med ca. 1 minutts mellomrom.
Telenor ba meg om å sende fra web-mail, og der fungerer alt som normalt. Dermed sier de at det ikke er deres problem, men et problem på min maskin.
Dessuten tar det etter lesning av mail 1 minutt før blue-dots (ved siden av mailen på oversiktssida) forsvinner.
Og når jeg prøver å quitte Mail begynner ballen å rotere, og det tar 1 minutt før programmet avslutter. Trekker jeg imidlertid ut fiberledningen, quitter Mail med en gang.
Håper på svar :-)
Hilsen Rolf, Catalina 10.15.1
medlem i 146 måneder
 

Re: Problemer med Mail

Innleggav Morse » søn 24.11.2019 10:19

Du er så langt fra den eneste som sliter med dette: https://www.google.no/search?source=hp& ... 6NUTGD0vuk

Det nærmeste jeg har kommet en løsning er denne, om det kan være noen trøst:

https://buymymonkey.wordpress.com/2019/ ... r-upgrade/

(Bruker ikke Catalina til noe fornuftig selv, ennå, bare til utforsking og eksperimentering. Tar nok ennå en stund før dette brødet er skikkelig gjennomstekt. Jeg er avhengig av en mengde forskjellige programmer, så her er det fortsatt High Sierra som gjelder, og i noen grad Mojave).

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med Mail

Innleggav rolf_odd » tir 26.11.2019 0:41

Som nevnt begynner ballen å rotere når jeg prøver å avslutte Mail, og det tar ett minutt før programmet avslutter. Men drar jeg ut fiberledningen (internettforbindelsen), quitter Mail med en gang. Tyder ikke det på et 'heng' på server hos Telenor?
medlem i 146 måneder
 

Re: Problemer med Mail

Innleggav Morse » fre 29.11.2019 22:15

Dette er IKKE ment som noen reklame eller anbefaling fra min side (har ikke noe med Eplehjelp å gjøre, vet bare at de eksisterer og er sikkert dyktige folk?), men jeg fikk denne i posten i dag:

Apples siste oppdatering, macOS Catalina, har vist seg å være trøblete for mange. Har du støtt på problemer under eller etter oppdatering? Eller har du ikke oppdatert enda, og trenger hjelp til det?

Før du oppdaterer bør du spørre deg selv:
- Har jeg en fullstendig sikkerhetskopi?
- Er dokumentene mine lagret i skyen?
- Har jeg siste tilgjengelige versjon av macOS?
- Er programmene jeg bruker kompatible med macOS Catalina?

Svaret på spørsmålene over bør være ja.

Vi kan hjelpe deg med alt relatert til oppdateringen, uavhengig om du bor i Oslo eller ikke.

Vil du ha hjelp i Oslo? Bestill tid her:
www.eplehjelp.no/privat/hjelp/en-til-en-hjelp/

Vil du ha hjelp via fjernhjelp? Bestill tid her:
www.eplehjelp.no/privat/hjelp/fjernhjelp/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med Mail

Innleggav geiroy » tir 03.12.2019 3:24

Jeg får ikke søkefunksjonen i Mail til virke lenger. Det kommer bare 0 treff, samme hva jeg søker på.
Dessuten er det vanskelig å få sortert på en bestemt avsender når jeg markerer denne og klikket i headinglinja. Da kommer kun alfabetisk sortering opp og ikke sortering på den avsenderen jeg har valgt.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Problemer med Mail

Innleggav Morse » tir 03.12.2019 14:53

Hade jo vært greit å få vite hvilket macOS du bruker, og evt. når dette problemet oppstod. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Re: Problemer med Mail

Innleggav rolf_odd » søn 15.12.2019 18:44

Rart, men mitt problem med å måtte vente ca. ett minutt før mail ble sendt, ble løst da jeg omsider fikk gjenoppbygd Sendt-boksen. Gjenoppbygginga tok riktignok ett døgn antakelig fordi den inneholder svært mange mail :-) :-)
medlem i 146 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere