Podcaster i gamle iTunes forsvinner!

Diskusjon rundt Mac OS

Podcaster i gamle iTunes forsvinner!

Innleggav Haakon » fre 06.12.2019 19:37

Jeg er en ivrig podcast-lytter.
Det funka bra i alle år, men nå vil ikke de fleste podcastene ikke lenger legge seg inn.
Ringte Apple i dag, og supportmannen undret på (visste ikke helt) om det kunne være at jeg ikke har oppgradert til Catalina og podcastutgiverne nå "sender" podcastene til de nye appene, men ikke iTunes.
Høres det plausibelt ut?
Men det underlige er at noen få podcaster kommer inn allikevel...
Hva gjør jeg? Finnes det andre podcast-apper som fungerer?
Jeg ønsker IKKE å oppgradere til Catalina...
medlem i 236 måneder
 

Re: Podcaster i gamle iTunes forsvinner!

Innleggav Fluffy » lør 07.12.2019 1:20

Nå er det vel ikke podcast utgiverne som bestemmer hvor du skal spille podcasten av, men systemet ditt. Vil nok heller tro at din versjon av iTunes ikke støtter den versjonen av lydformatet som podcasten bruker. Prøv å laste ned en av podcastene som ikke virker også dropp den over iTunes, hvis den ikke spilles der så prøv med VLC ( https://www.videolan.org/vlc/ ) som hvistnok skal støtte de aller fleste formater. Fungerer det i VLC så er det nok formatet til podcasten som er for nytt til din iTunes.

Generelt tips uten å kjenne til hvilket OS og iTunes versjon du kjører :)
medlem i 205 måneder
 

Re: Podcaster i gamle iTunes forsvinner!

Innleggav Haakon » lør 07.12.2019 18:02

"Prøv å laste ned en av podcastene som ikke virker også dropp den over iTunes"...
Det skjønte jeg ikke.
Jeg abonnerer på mine podcaster direkte i iTunes, men de dukker ikke opp der. Ikke på verken min iMac eller MacBook. Alle podcastene har lastet seg automatisk inn tidligere,, inntil for et par uker siden.
Veldig rart. Men jeg kjøpte ikke helt forklaringen til han Apple-karen, han virket ikke helt oppegående....
Jeg kjører Mac OS Mojave og iTunes 12.9.2.5

UPDATE:
Jeg fant ut av det! Forklaringen til denne Apple-supportkaren var helt feil.
Abonnementene var rett og slett blitt brutt, så løsningen var "bare" å abonnere på nytt.
Alle mine 25 podcaster, tok meg en time....
medlem i 236 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]