Macbook 12" Eplehuset Service

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Macbook 12" Eplehuset Service

Innleggav Baddas » fre 15.05.2020 18:58

Jeg kom i skade for å helle rødvin over tastaturet på min Macbook 12" mid 2017 kjøpt i 2018, trodde først at innbo/reise-forsikringa ville ordne opp i dette men der var vilkårene endret seg. Det første jeg gjorde var å dra til Eplehuset for å få dokumentert skaden. De sendte maskinen til serviceverkstedet i Trondheim. Jeg ble forøvrig ikke opplyst om at de kom til å fakturere meg 800,- for å konstatere feilen jeg allerede visste om. Sticky keys, samt at jeg så hva som skjedde osv.. De sendte meg et tilbud på 5699,- da det ifølge serviceteknikker kun var tastatur/Topcase som var fuktskadet. Denne summen ville da også inkludere innledende feilsøking. Jeg Spurte nok engang om hva som skulle byttes og om alt annet var ok, noe teknikker bekreftet.
Siden maskinen er ypperlig å dra med seg, ikke har viftestøy osv samt at bla kronekurs og at nye MacBook Air ikke frister så sa jeg ja til å reparere.
Summen for reparasjon er likevel så høy at jeg tok betalingsutsettelse via Handlekonto. Så reparasjonen er betalt.
Idag fikk jeg mail fra teknikker om at maskinen er ferdig og nå kommer det jeg virkelig stusser på om er normalt.
Klipp og lim av det han skrev "Jeg har byttet toppkassen i maskinen din og har bekreftet at den nå fungerer som den skal. Jeg tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå senere som følge av skaden den har vært utsatt for, men har testet den meget godt etter reparasjonen. Reservedelene har du tre måneders garanti på"

Jeg fikk ikke noen opplysninger om disse tingene før jeg sa ja, og med tanke på de ustabilitetene som disse MacBook tastaturene har føler jeg meg muligens lurt. Tolker jeg det riktig med å anta at all fabrikk garanti bortfaller automatisk ved fuktskade i tastatur? Jeg trodde at ved å benyttet et godkjent apple verksted så ville garantien være inntakt. Jeg hadde aldri sagt ja til reparasjon om jeg kjente til disse for meg nye vilkårene. Har svart på mailen og sagt at jeg ikke ønsker reparasjon om vilkårene faktisk er slik. Jeg trodde seriøst at jeg ville få mer enn 3 mnd garanti på tastaturet... Man koster ikke nesten 6000 på en maskin man ikke vet om kommer til å virke. Kunne like gjerne sendt til et annet verksted for nesten halve prisen. Feilen jeg gjorde var å forsøke å få dokumentert skaden og at jeg trodde forsikringa mi ville ordne opp. Skulle bare kastet maskinen direkte?

Så hva tror folket, har dere erfaringer?
medlem i 221 måneder
 

Re: Macbook 12" Eplehuset Service

Innleggav TheRealChristoffer » søn 24.05.2020 18:33

Jeg tolker det dit hen at de ikke står anvarlig om noe annet går feil i maskinen som følge av fuktskaden. feks at hovedkort kortslutter etc

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron