Macbook Pro eller Macbook Air 2020

Macbook Pro eller Macbook Air 2020

Innleggav terex » tor 07.05.2020 9:38

Hei
Går med tanker om å kjøpe meg en ny Mac.
Har i dag en snart 10 år gammel Macbook Pro, denne har til tider vært litt ustabil men virker nå fremdeles.
Har gått med tanker om å sette inn en 512gb SSD disk i denne i håp om at den vil bli mer stabil å raskere, men jeg er ikke noe datamann så kvir meg litt for denne jobben med tanke på å få inn alle filer å operativsystem osv osv.
Hva tenker dere som er gode på dette med MAC?
Jeg bruker maskinen stort sett til litt bilder, nettbruk,mail å generelt enkel data.
Jeg leser at Air har en tendens til å støye mye fra viften som starter raskt, dette skal visstnok være bedre på Pro?
Jeg ser for meg en maskin med 512GB ssd disk, for jeg syns det er greit at det meste ligger på maskinen, vet ikke om dette er rett tankegang men....
Det skiller jo en del i pris på Air å Pro, så hvis ikke behovet skulle være der så tenker jeg det er litt bortkastede penger.
Takknemlig for gode innspill å råd fra dere som kan dette.
Ha en fin dag.
medlem i 157 måneder
 

Re: Macbook Pro eller Macbook Air 2020

Innleggav Baddas » lør 16.05.2020 2:19

Dersom du kjøper instegsmodellen av MacBook Air med 2 kjerner så kan det være en ok handel da denne ikke automatisk går rett opp i 100 grader/Thermo trottler og derav reduserer hastighet, 4 kjerner frister gjerne med lav ekstra oppgraderingspris men siden kjøleribba som vifta blåser igjennom ikke er festet fysisk til prosessor (samme på 2019) så kan vifta spinna mye uten nevneverdig effekt. Her tror jeg apple bevist har valgt å begrense topphastighet for å fremme MacBook Pro. Jeg synes personlig at kronekurs og slikt gjør prisen på AIR for høy. Prisen burde vært i underkant av 10K. Skal du derimot ha en duganes MacBook Pro 13" så er startprisen 19290,- Man kjøper da ikke 8ende generasjon Intel i en MacBook Pro av idag? Hadde 2019 utgaven vært som 2020 utgaven ville det vært en vinner, nå er den utdatert (men ikke en dårlig, muligens bare dyr maskin) Personlig tror jeg MacBook/MacBook Air kommer med nye prosessorer ala iPad/iPhone neste år. Dersom jeg måtte kjøpe ny maskin i år og hadde din krav ville valget blitt på billigste MacBook Air.... Men for all del, jeg snakker nå om mine vurderinger, det handler mye om hvor mye penger man tåler å å tape. Kjøpte en MacBook 1.1 (intel 32 bit) min dårligste handel i apple universet så langt. I Skrivende stund sitter jeg på min MacBook Unibody 5.1 2008 som kjører Catalina. Det beste kjøpet jeg har gjort utover min Mac Pro og min Cube G4

Lykke til med valget
medlem i 221 måneder
 

Re: Macbook Pro eller Macbook Air 2020

Innleggav TheRealChristoffer » søn 24.05.2020 18:36

ang viftestøy er ikke dette veldig høyt utifra youtubetester og på innstegsmodellen så går den ikke på med det første. i3 er veien å gp for en stillere maskin

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere