Mail server?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Mail server?

Innleggav rolf_odd » fre 24.07.2020 20:23

Har behov for å sende ca. 1000 mail et par ganger i uka. Problemet mitt er at Telenor har satt et tak på 100 mail pr. dag. Lurer på om jeg kan omgå dette problemet ved å bruke en mail-server? Håper på svar:-)
medlem i 146 måneder
 

Re: Mail server?

Innleggav rolf_odd » fre 31.07.2020 19:25

Min andre posting var: "En konto på http://www.icloud.com løste problemet. Takk Apple!"
Siste: Etter å ha brukt iClouds email for første gang, fikk jeg tilbakemelding fra en av Bcc-mottakerne, om at det midt i den teksten jeg hadde sendt ut, var limt inn en overdimensjonert advarsel på gul bakgrunn (15x15 cm stor), som lød: Be careful with this message. XX has never sent you messages using this email address. Report Phishing / Looks safe. (Valg)
Må si jeg er ganske sjokkert, siden det så langt jeg kan se, ikke står noe på Apples sider om at de forbeholder seg retten til å plante en slik advarsel inn i avsenders tekst. Syns også insinuasjonen om at avsenderens mail kan være ikke-safe, er lite gjennomtenkt. Shame on you Apple! Dessuten vet antakelig bare 0,1% av mottakerne hva Phishing er.
medlem i 146 måneder
 

Re: Mail server?

Innleggav RadioRadio » ons 05.08.2020 10:28

Skal du sende 1000 mail et par ganger i uken må du benytte en dedikert e-post tjeneste som mailchimp e.l. Om du sender store mengder mail fra en vanlig e-post konto kan sendingene dine bli oppfattet som spam og stoppet. Du kan også risikere at avsenderadressen din blir svartelistet i e-post filtrene.

Ved å bruke en e-post service som f.eks mailchimp, constantcontact e.l. vil utsendelsen foregå på riktig måte. Du vil også få tilgang til maler, tips og rapporter fra gjennomførte utsendelser.
medlem i 161 måneder
 

Re: Mail server?

Innleggav rolf_odd » ons 05.08.2020 22:40

Takk for rådene!
medlem i 146 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere