Ny Mac mini - dobbelt opp med HD-symbol?

Diskusjon rundt Mac OS

Ny Mac mini - dobbelt opp med HD-symbol?

Innleggav Bjornei » ons 02.09.2020 14:37

Flytting fra iMac med El Capitan til Mac mini med Catalina har ført med seg noe jeg ikke har opplevd eller lagt merke til før. På skrivebordet er det nå to HD-symbol: Mac mini og det gamle velkjente Macintosh HD-symbolet (jeg prøver å vedlegge skjermbilde, om mulig, som skulle vise begge).

Av frykt for å rote til ting, tør jeg ikke uten videre prøve å kaste noe. Men jeg kunne tenke meg å bli kvitt Mac mini-symbolet, som virker overflødig. Det har samme innhold som Macintosh HD. En sving innom Diskverktøy viser også noe merkelig, som jeg heller ikke husker å ha sett før: Beholder disk1, Macintosh HD og Macintosh HD - Data, (jeg skal også her prøve å vedlegge skjermbilde). Disk1? Det er bare én (SSD) disk i Minien.

En veldig kort veiledning i hvordan rydde riktig opp, ville jeg sette stor pris på.
medlem i 196 måneder
 

Re: Ny Mac mini - dobbelt opp med HD-symbol?

Innleggav jaknudsen » ons 02.09.2020 19:43

At Diskverktøy viser både «Macintosh HD» og «Macintosh HD – data» er slik det skal være, les mer her: https://support.apple.com/no-no/HT210650

Når det gjelder to HD-symboler - hva skjer når du åpner dem? Viser de samme innhold? Skjermbildet ditt kom ikke med, prøv å laste det opp på f.eks. https://imgur.com og lim inn linken her.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Ny Mac mini - dobbelt opp med HD-symbol?

Innleggav Helge Hafstad » ons 02.09.2020 23:43

MacRumors har en bra tråd om dette.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Ny Mac mini - dobbelt opp med HD-symbol?

Innleggav Bjornei » fre 04.09.2020 10:55

Takk til jaknudsen og Helge Hafstad. Nyttige linker. Nå ser det bedre ut på skrivebordet - og i Diskverktøy.

Symbolet Mac mini med samme innhold som (symbolet) Macintosh HD forsvant som ånd i en fillehaug, da jeg skulle ta en kopi som sikkerhet.

Apples egen forklaring om deres nye organisering av HD, hadde jeg glemt. Nyttig påminnelse. Og tråden i MacRumors er veldig god, i utgangspunktet med så å si det samme spørsmålet som mitt. Jeg er imponert over at folk straks har gode svar og finner akkurat rette tråder i rette forum.
medlem i 196 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]