Kjøpe fra ITMS USA?

Diskuter iTunes for Mac

Innleggav glorious » fre 29.09.2006 12:38

Du trenger ikke å finne på noen adresse sjøl da. Får en av Jet Carrier :) Viktig når du lager PayPal-konto at du velger en amerikansk konto og bruker infoen fra JetCarrier. Jeg hadde en PP-konto fra før (norsk), og jeg måtte slette det ene kredittkortet jeg hadde der for å bruke det i den andre amerikanske PP-kontoen. Venter bare på den koden... *sukk*

Apple kan aldri finne ut dette. Tenk om du er amerikaner og drar til et annet land. Du kan jo fortsatt handle på US iTS selv om du sitter i Bangladesh :) Jeg savner mye musikk i den norske som bare finnes på den amerikanske. Til syvende og sist så får alle de pengene de skal ha, og jeg slipper å bli pirat :) Hva er det å klage på? Filene er like DRM befengte allikevel ;-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » fre 29.09.2006 12:59

Etter jeg har opprettet konto, bruker jeg Visa'n til å fylle opp?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav glorious » fre 29.09.2006 13:42

Jepp... Men først må du verifisere, og det kan ta noen dager. PayPal trekker 1,99$ fra kontoen din, og på kontoutskriften vil det stå en kode som du må bruke for å verifisere. Du får pengene tilbake igjen da.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

tidligere kjøp..

Innleggav bjarnebs » fre 29.09.2006 14:01

Viss ein har ein tidlegare konto med iTunes, så må ein ha denne aktivert for å kunne spille av musikken som ein har kjøpt tidlegare.

Vil ein no kunne ha registrert to iTuneskontoer? Altså ein for musikk som nordmann og ein for videoer som "amerikaner"?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Berten » fre 29.09.2006 14:02

Hvordan kontotype hos PayPal? Tar man en enkel personal account , får man ikke lann tall i navnet sitt, som er adressen til jetcarrier. Bruke business account? Eller er jeg på jordet - går litt fort dette nå... :-)

B

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav glorious » fre 29.09.2006 14:20

BjarneBS: Hmmm... Det har jeg ikke tenkt på... Men jeg tror det bare skal være å autentisere maskinen med kontoen du allerede har. 5 maskiner kan jo spille de tinga du har lasta ned. Jeg venter fortsatt på verifisering fra PP, men planen min var å endre min nåværende iTS konto fra norsk til amerikansk.

Berten: Du skal bruke personal account. Jeg brukte ikke JetCarrier sitt navn, men mitt vanlig navn. Orker ikke å hete X-102874 etc. Det spiller ingen rolle allikevel. Bare hvis du virkelig skal benytte deg av JetCarrier sitt tilbud med fysiske pakker etc ;-) Bruk ditt vanlige navn (tror du måp det forresten, mht til navnet som står på VISA-kortet),

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Sparoey » lør 30.09.2006 2:54

Jeg finner ikke "send verification code" på paypal siden. Noen som kan hjelpe meg?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav glorious » lør 30.09.2006 8:07

På hovedsiden når du logger inn, står det "unverified". Trykk på linken og fyll inn kredittkortinformasjon :)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav simeik » lør 30.09.2006 8:13

Visst du bruker jetcarrier.com til å kjøpe en mac mini, må du betale 1000 spenn i toll der også?
 

Hey

Innleggav perandre » lør 30.09.2006 9:54

Takk for PayPal-tipset!

Jeg har amerikansk iT(M)S-konto fra langt tilbake, men har ikke lenger tilgang til amerikansk kort. Med PayPal løser jo dette seg...Når jeg har blitt "verified" :)
medlem i 225 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » lør 30.09.2006 10:10

Oi!

Morsomt å se at min Lost-Norge konto (MAGS) blir linket til og snakket om :)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Snarf » tor 09.11.2006 23:03

Er det nokon som har hatt trøbbel med dette opplegget ETTEr at det har fungert?

Plutselig får ikkje iTunes henta peng via paypal kontoen lenger, mystisk.
Har 1500 kr i kreditt på kontoen, (Det er ein rein kreditt konto) og eg skuldar iTunes 1.99$ for ein episode med Skyland.

Har prøvd å etablere ny avtale mange gongar utan hell. Hmm..

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav moonwalk86 » man 27.11.2006 5:50

Jeg har komt så langt til å skaffe meg amerikansk adresse, og fikset paypallkonto, men jeg har noen spørsmål:

Det står at jeg skal adde en bank. Er det samme hva bank?
Hvor skal jeg skrive kontonr mitt?

Er dette så trygt som folk skal ha det til, eller er jeg veldig pysete nå? :-!

EDIT: dette begynner å bli gøy:D gleder meg til å få alle seriene, filmene osv:D

EDIT NR 2: Når jeg får trykker på "Get Verified" får jeg spørsmål om "add a bank". Hva skal jeg skrive der egentlig?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav olahau » man 27.11.2006 8:32

Må si jeg syns dette virker til å være litt mot sin hensikt. Dere er i tvil om dette er lov, samtidig som dere bruker masse tid og penger på dette. Ville selv aldri brukt så mye som ei krone på noe som jeg kanskje kan bli "tatt" for senere.

Dessuten finnes det et vidt antall med lukkede og åpne bittorrent-nettverk som tilbyr bilde -og lydkvalitet langt over hva Apple har å tilby, snakker her om ekte HD TV i 720p eller 1080i. Disse er enklere å få tak i enn via iTunes, og man slipper å bruke penger på det.

Vil nesten påstå at begge deler er like ulovlig, siden man utnytter seg av en tjeneste som egentlig ikke skal være tilgjengelig her i landet.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav mingebretsen » man 27.11.2006 8:45

Er litt enig med deg der. Når du alikevel gjør noe ulovlig, hvorfor ikke bare kutte stresse med å skaffa amerikansk adresse osv.

Men, skal innrøme jeg er frista selv til å prøve deet ut.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]