Utrolig dårlig!

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Utrolig dårlig!

Innleggav getor » lør 28.05.2005 8:35

Jeg er rett ut skuffet over hvor dårlig den norske iTunes er, innholdsmessig, oppdatering og aktualitet. Ser på andre lands utgaver og imponeres hvor bredt og hvor aktuelt.

Er det vi ser nå resultat av at musikkbransjen i Norge ikke vil 'være med'? Norsk musikk er jo bortimot fraværende, med noen hederlige unnntak.

Dette er for dårlig!!!

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Mac4me » lør 28.05.2005 9:05

Jeg finner det jeg vil ha jeg, hva konkret er det du synes mangler? Hva er det du vil ha som ikke er på iTunes:?:

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav getor » lør 28.05.2005 9:32

Helt konkret...? Veldig enkelt - norsk musikk gjennom mer enn det siste året og listepopen.

Nevner i farta:
- Jan Eggum
- Lillebjørn Nilsen
- Jonas Fjeld
- Ole Paus
- Annelise Prøys
- Postgirobygget
- De Lillos
- Lars Lillo Stenberg
- Lars Klevstrand
- Finn Kalvik
- Dumdum Boys
- Øystein Sunde

I tillegg, alt for statisk. Sjekk videutvalget - er ikke endret siden tjenesten ble lansert. Er det utrykk for å være 'portalen' for musikk? Som musikkportal er iTunes her og nå ikke bra.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 28.05.2005 10:00

Du har vel rett. Men disse helt norske er vel ikke kommet med nettopp for de er det, men vil sikkert komme med når iTMS har fått noen månder på beina.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav knutlu » man 30.05.2005 12:36

Jeg synes kanskje det er verre at den nyeste Audioslave ikke er i norsk butikk. Hvorfor selges den i am. itms og ikke i norsk?
medlem i 227 måneder
 

Innleggav bep0rz » man 30.05.2005 12:45

Store artister burde være i Norges iTMS - Metallica f.eks. (7. mestselgende i Amerika).

Mezmerize av System of a Down har heller ikke funnet sted.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Utrolig dårlig!

Innleggav admin » man 30.05.2005 12:48

getor skrev:Jeg er rett ut skuffet over hvor dårlig den norske iTunes er, innholdsmessig, oppdatering og aktualitet. Ser på andre lands utgaver og imponeres hvor bredt og hvor aktuelt.

Er det vi ser nå resultat av at musikkbransjen i Norge ikke vil 'være med'? Norsk musikk er jo bortimot fraværende, med noen hederlige unnntak.

Dette er for dårlig!!!


Hvis du husker lanseringen av iTMS i resten av europa så var det samme problem der. Nå derimot har de et rimelig rikt utvalg. Det tar tid før platebransjen får ut fingern og lagt inn mere musikk. Phonofile har underskrevet avtale på 35 000 låter - noe som bør hjelpe. Når de kommer vet vi jo ikke.. men gi det litt tid!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Eagle » man 30.05.2005 12:49

getor skrev:Helt konkret...? Veldig enkelt - norsk musikk gjennom mer enn det siste året og listepopen.

Nevner i farta:
- Jan Eggum
- Lillebjørn Nilsen
- Jonas Fjeld
- Ole Paus
- Annelise Prøys
- Postgirobygget
- De Lillos
- Lars Lillo Stenberg
- Lars Klevstrand
- Finn Kalvik
- Dumdum Boys
- Øystein Sunde

I tillegg, alt for statisk. Sjekk videutvalget - er ikke endret siden tjenesten ble lansert. Er det utrykk for å være 'portalen' for musikk? Som musikkportal er iTunes her og nå ikke bra.



Savner også Annelise Prøys!!!! :-!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav thomasbrucedyrud » man 30.05.2005 13:22

Og Bjarte Bråkmaker

;)
medlem i 239 måneder
 

Innleggav getor » tir 31.05.2005 15:00

så må vi ikke bli så Apple-frelste at vi ikke kan kritisere hva vi serveres fra Cupertino. iTunes er DÅRLIG! Innfrir på ingen måte og jeg kan gi 100-vis av eksempler på ikke bare norsk som ikke er tilgjengelig...
Duran Duran's Astronaut-album er bra. Men av 6 nye video opplastinger iTunes er det 5 ulike Sunrise i varianter... Sukk. Er det altså ikke annet som skjer i nylanseringer for tiden?
Jeg opprettholder kritikken okke som. Det skal gjøres mye arbeid i iTunes før det er et fullgodt alternativ.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav åttitre » tir 31.05.2005 15:33

Må vel bare klage på plateselskapene da?!
medlem i 240 måneder
 

Innleggav kolby » tir 31.05.2005 16:04

getor skrev:så må vi ikke bli så Apple-frelste at vi ikke kan kritisere hva vi serveres fra Cupertino. iTunes er DÅRLIG! Innfrir på ingen måte og jeg kan gi 100-vis av eksempler på ikke bare norsk som ikke er tilgjengelig...

Jeg opprettholder kritikken okke som. Det skal gjøres mye arbeid i iTunes før det er et fullgodt alternativ.


Det er en forskjell på iTMS og iTunes. Det er din egen skyld hvis det er noe musikk du savner i din iTunes...

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav getor » tir 31.05.2005 16:10

Knock-out på navneforvirring... for du har jo helt rett. Men håper de aller fleste forstår at jeg ikke skriver om mitt eget musikkbibliotek... o_O

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav kaspartu » tir 31.05.2005 16:16

mange av de artistene du referer til er artister på mindre norske labeler og selskaper om jeg ikke tar feil... tar tid før man får inkludert sånt! kan vel skjønne at du er irritert på itms ettersom du befinner dei taipei og vil ha norsk musikk :) men etter det jeg kjenner til skal vissnok den norske itms være bedre stilt en våre naboland!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kolby » tir 31.05.2005 16:18

La oss heller bare håpe på at det kommer flere norske artister inn på iTMS, og imens vi venter kan vi vise plateselskapene at det er lurt av dem å ha musikken sin tilgjengelig for forbrukere på iTMS.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]