Domene, webhotell, anbefalinger?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Hvilket domene/webhotell foretrekker du?

domeneshop.no
40
28%
one.com
53
38%
freehostia.com
1
1%
hotserv.dk
0
Ingen stemmer
textdrive.com
1
1%
siteground.com
2
1%
netbox.no
2
1%
godaddy.com
6
4%
fastname.no
2
1%
Andre
34
24%
 
Antall stemmer : 141

Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav torrobin » fre 02.02.2007 14:06

Jeg er igang med prosessen å lage min første hjemmeside. Har opprettet en konto på home.no, men serveren der virker ikke helt stabil. Så jeg velger å betale litt.

Har noen anbefalinger om greie domener/webhotell for mac (regner med å bruke iWeb eller Rapidweaver)?

De jeg har sett på er taradata.no og one.com

All innsikt/erfraring mottas med takk.

torrobin
Sist endret av torrobin den fre 09.03.2007 12:21, endret 4 ganger.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav saftogvann » fre 02.02.2007 14:18

domeneshop.no er de aller aller beste i norge – billig, bra og rask service. Det er lett å bygge ut og bygge ned ekstra tjenester og du får alltid hjelp hvis du sender en e-post.

Rett og slett de aller aller beste.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Innleggav torrobin » fre 02.02.2007 14:38

saftogvann; takk!

Adm; takk!
medlem i 206 måneder
 

Innleggav termserv » fre 02.02.2007 14:56

Sier meg litt uenig domeneshop. De er kanskje bra på webhotell, men de har ELENDIG spamfilter, noe som gjør trivselen med å få en spesiell epostadresse meget dårlig.

Selv bruker jeg one.com, og synes de er overlegne. Et søk på norskwebforum.no gir deg et par meget bra utfyllende tråder om erfaringer med webhotell.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav limbo » fre 02.02.2007 15:06

Domene hos GoDaddy og webhotell hos Site5

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav mingebretsen » fre 02.02.2007 15:33

Siteground! De leverer webhotel og domenet, og har VELDIG bra kundeservice. Du får svar iløpet av 2 minutt på spørsmål.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav veronica » fre 02.02.2007 15:45

Jeg er kjempefornøyd med domeneshop.no, har brukt dem i mange år og aldri hatt problemer :-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav NickFalk » fre 02.02.2007 15:57

termserv skrev:Sier meg litt uenig domeneshop. De er kanskje bra på webhotell, men de har ELENDIG spamfilter, noe som gjør trivselen med å få en spesiell epostadresse meget dårlig.

Personlig synes jeg spamfilter på serversiden er feil måte å angripe problemet på uansett. Jeg foretrekker å få alt ufiltrert og så sette opp spamregler/filter lokalt. Opplever at det er mindre risiko for å gå glipp av noe viktig på denne måten.

Jeg støtter ellers opp om rosen til domeneshop. Ikke aller billigst, men god brukerservice, god oppetid og bra kapasitet på serverene (virker det som)...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav simen » fre 02.02.2007 16:06

loopia.se

Billigere finner du ikke. Send dem mail og si du er norsk så slipper du både svensk og norsk moms :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav audunr » fre 02.02.2007 16:06

Vi bruker domeneshop til å administrere DNS og kontaktinformasjon. De er gode på det, veldig enkelt å bruke skjemaene på nettsidene. Og så har de www-forwarding med 301 Redirects, noe som er veldig kjekt.

MVH Audun
medlem i 233 måneder
 

Innleggav thomasmoen » fre 02.02.2007 17:18

Personlig vil jeg anbefale http://www.fastname.no. Brukt de både privat og igjennom jobb i over 5 år. Har mange hundre domener der, utrolig god service, stabilt og raskt.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav tmn » fre 02.02.2007 17:36

Kommer med litt innspill jeg og :)

Jeg administrerer nå en nettside som ligger på one.com og vil si meg ganske fornøyd. Billig er dem også :)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav philla » fre 02.02.2007 20:52

Har selv ikke webhotell, men hørt mye fint on Siteground, vurderer å benytte meg av de.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav overagnar » fre 02.02.2007 21:25

Hvis du har baller til det kan du jo hoste alt selv. :-)
Selv hoster jeg web og andre ting på en dedikert server hos Gigahost og er storfornøyd! :bitchin: [/url]
medlem i 224 måneder
 

Neste

Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]