ByteController

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

ByteController

Innleggav skyfex » lør 10.12.2005 15:20

Det er en stund siden jeg ga ut ByteController 0.8.5, men jeg tenkte likevel jeg skulle si ifra her. Det eneste som er nytt er Growl support (som gir deg notifications), men det er også en del bugfixes (knappene fungerte ikke slik de skulle i Tiger).

Tar gjerne imot feedback =)

http://bytetastic.com/?page=/mac/bytecontroller/

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav admin » lør 10.12.2005 15:30

ByteControllerer er bra! :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Jon » lør 10.12.2005 15:42

Oi, med growl support så kan jeg nesten kutte ut sizzlingkeys.. teste.

Edit:
Med growl support ble det utrolig bra, bruker ikke albumart, så savner ikke det noe fra sizzlingkeys. Bra jobba! :)

Har ett forslag som hadde gjort det perfekt for min del. Kunne du implementert en måte å skjule ikonene fra menylinjen hele tiden? Jeg har ikke behov for å se previous/play/next, siden jeg kun bruker tastatursnarveier. Hvis du lager default tastatursnarvei til innstillingene i programmet, slik at de som fjerner ikonene ved en feil har mulighet til å komme frem til innstillingene uten å slette .plist filene og resette programmet.

Ble kanskje litt rotete skrevet, men du skjønner det vel. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Jon » lør 10.12.2005 18:00

Leste readme filen nå og fant en skrivefeil:
You install ByteController as you install any other Mac OS X application. Simply move or copy ByteController.app to your "Applications" directory. You can also but it in the "Utilites" subdirectory.


Det skal vel være "put" :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » søn 11.12.2005 14:12

Knall, skyfex! Dette er et veldig snedig program. Men jeg savner også å kunne slippe å ha knapper i menylinja. Det er så fullt der alikevel, og jeg bruker jo uansett hurtigtastene...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Macca » søn 11.12.2005 15:21

Knallbra! Har brukt ByteController så lenge jeg kan huske, men i Tiger har det fungert litt så som så for meg. Deilig med en versjon som funker 100% igjen! Takk skal du ha!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav skyfex » søn 11.12.2005 15:53

Hmm.. Okey. Skal se om jeg kan putte det i 0.9. Men da må man jo ha en annen måte å komme inn i Preferences. Kanskje en liten beskjed som kommer når du trykker på programikonet.

Men i den hastigheten jeg utvikler BC nå, så kommer ikke det før i 2064.

Selv bruker jeg Quicksilver til hotkeys.. Jeg har aldri selv hatt behov for notifications (jeg vet hvilke sanger jeg har :p)

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Jon » søn 11.12.2005 17:36

Hvis bruker f.eks får en pop-up melding der tastatursnarveien til preferences står, når man huker av for "hide icons" eller noe i den duren, så burde det være enkelt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 11.12.2005 18:21

Jon skrev:Med growl support ble det utrolig bra, bruker ikke albumart, så savner ikke det noe fra sizzlingkeys. Bra jobba! :)


Hva mener du? ByteController støtter albumart virker det som for meg.

Skyfex: Strålende! SizzelingKeys ble hevet rett ut. Supert!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Jon » søn 11.12.2005 18:32

Okai, enda bedre. Antok bare at growl ikke viste albumarts.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav zand » søn 11.12.2005 19:34

Har sikkert oversett hvordan dette fikses, men hvordan får man Growl til å vise sang? Har installert det, men når sang byttes så kommer det ikke opp noen Notification...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 11.12.2005 19:40

zand skrev:Har sikkert oversett hvordan dette fikses, men hvordan får man Growl til å vise sang? Har installert det, men når sang byttes så kommer det ikke opp noen Notification...


iTunes har ikke innebygd støtte for growl. Derfor trenger man et annet program som sier fra hva iTunes gjør som da har støtte for growl for å få til det. Da kan man til eksempel bruke GrowlTunes eller siste versjon av ByteController som har støtte for Growl og som også har støtte for hurtigtaster for å styre iTunes via hurtigtaster (i tillegg til >/||, << og >> knappene i menybaren.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav zand » søn 11.12.2005 20:35

Ja har innstallert ByteController og får det ikke til å virke. Var det jeg mente...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav gulll » søn 11.12.2005 20:41

Har Growl registrert ByteController? Sjekk i listen over programmer som du finner i Systemvalg -> Growl -> Applications. Hvis ikke BC står der, avslutt og start BC mens Growl kjører.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav zand » søn 11.12.2005 20:42

Der ja. Takk for hjelpen!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Neste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]