Ny MacBook Pro i januar?

Ny MacBook Pro i januar?

Innlegg tor 03.12.2009 16:04

Ny MacBook Pro i januar?Skal vi tro ryktene planlegger Apple en oppdatering av sin MacBook Pro-modell tidlig i 2010 og kanskje ikke helt tilfeldig har Intel nå annonsert at de vil lansere sine nye Arrandale-baserte mobilprosessorer den 3. januar 2010. Finner Intels mobile Core i5 og Core i7 veien inn i en ny MacBook Pro?

Intel planlegger å lansere tre nye Arrandale-baserte 32nm Core i5 og Core i7 mobil-prosessorer den 3. januar - omtrent samtidig som Apple normalt oppdaterer sin MacBook Pro-serie. I år blir Apple ikke å finne på Expo, men det betyr ikke nødvendigvis at Apple ikke planlegger å lansere nye maskiner.

Prosessorene som Intel har annonsert at de skal lansere i januar er Core i5 520M, Core i5 540M og Corew i7 620M. Core i5 520M har to kjerner og kjører 2.4GHz og 540M på 2.53GHz. Core i7 620M har også to kjerner, men 4MB cache og er klokket til 2.66GHz.

Hvorvidt disse prosessorene finner veien inn i Apples maskiner vites ikke. De bruker mye strøm, men både lanseringstidspunktet og arkitekturen er riktig for Apple.

Via MacRumors

medlem i 86 måneder

Skjer dette til samme pris

Innlegg tor 03.12.2009 16:08

Skjer dette til samme pris de har maskinene i dag, selger jeg min unibody macbook og kjøper ny MPB! :D

medlem i 45 måneder

Samme her iBruker! :D

Innlegg tor 03.12.2009 16:13

Samme her iBruker! :D

medlem i 19 måneder

Re: Ny MacBook Pro i januar?

Innlegg tor 03.12.2009 16:14

hvorfor bruker i5 så mye mer strøm enn dagens?

medlem i 18 måneder

Innlegg tor 03.12.2009 16:44

Jeg har også en Macbook Alu, som med stor sannsynlighet får ny eier hvis disse ryktene stemmer.

Kan også nevnes at disse prosessorene overklokker seg selv hvis en ikke utnytter begge kjernene.
Core i5-520M opp til 2.93 Ghz
Core i5-540M opp til 3.06 Ghz
Core i7-620M opp til 3.33 Ghz

medlem i 40 måneder

Forskjell

Innlegg tor 03.12.2009 17:40

Hvilken praktisk ytelsesforskjell vil i så fall en utbytting av en 2.66 gh core 2 duo processor med en core i5 prosessor være?

Kjøpte ny macbook pro i sommer. Kan ikke helt se for meg at det er den store forskjellen det er snakk om. I alle fall ikke en slik ytelsesforskjell at jeg tenker på å vurdere å selge den gamle og kjøpe ny. Rett meg hvis jeg tar feil.

Vil et slikt utbytte ha mye å si på batterikapasiteten?

medlem i 26 måneder

@Simpsons: Se artikkelen

Innlegg tor 03.12.2009 17:52

@Simpsons: Se artikkelen "Hvorfor velge iMac med intel i5/i7".
Blir vel ikke helt de samme forholdstallene mtp. ytelse, da det her er snakk om mobile i5 og i7. Men du har fremdeles fordelen av at prosessoren har minnekontroller og PCIe kontroller direkte på prosessoren, som vil øke ytelsen.

medlem i 66 måneder

Hvor lang tid vil det ta å

Innlegg tor 03.12.2009 18:53

Hvor lang tid vil det ta å få Quad-Core på Macbook Pro? synes ikke dette høres så revolusjonerende ut. Ønsker meg mye bedre ytelse på MBP, da jeg trenger styrken til en stasjonær, men fleksibiliteten til en laptop. Hvorfor kan ikke MBP bruke "samme" Quad som nye iMac? =/

medlem i 49 måneder

JEg kjøpte ny maskin forje

Innlegg tor 03.12.2009 19:00

JEg kjøpte ny maskin forje uke jeg :D Angrer ikke på at jeg ikke venta xD

medlem i 47 måneder

@masterplan. Trolig fordi

Innlegg tor 03.12.2009 19:10

@masterplan. Trolig fordi quad prosessorer bruker mye mer strøm, krever mer effektiv avkjøling og på grunn av størrelsen. en quad core prosessor er ikke utviklet for å fungere i ett lite trangt og nærmest luftett kabinett.

medlem i 26 måneder

Quad bruker fra 45W og opp

Innlegg tor 03.12.2009 20:03

Quad bruker fra 45W og opp til 55W (på 2 Ghz modellen), mens i7 med to kjerner bruker 35W.

Jeg vil heller ha en Macbook Pro som er litt tykkere og har firekjerner istedenfor en som er litt tynnere, og bare har to. Men jeg tror nok at det sistnevnte er mer realistisk fra Apple.
Sist endret av SRD den tor 03.12.2009 20:05, endret 1 gang

medlem i 40 måneder

Innlegg tor 03.12.2009 21:10

noen som vet hvor mye mer strøm i5 og i7 prosessorene bruker i forhold til core 2 duo?

medlem i 10 måneder

Idiotisk.

Innlegg tor 03.12.2009 21:11

Hvem er det som kjøper den "nye", hvis den kommer, hvis det bare er fordi den har en annen prosessor?
Nå skal en av dere fortelle meg hvorfor dere bare må ha den nye, hvis dere allerede har en Macbook Pro.

Blir jo bare idiotisk.

medlem i 19 måneder

Enig, skal man liksom bytte

Innlegg tor 03.12.2009 22:27

Enig, skal man liksom bytte maskin for hver oppdatering? Det vil ALLTID komme en ny modell. Og det blir en dyr hobby :S

medlem i 47 måneder

@Simpsons Nå har jo HP

Innlegg tor 03.12.2009 22:54

@Simpsons

Nå har jo HP Envy, som er en så nær look-alike som MBP som mulig, fått QuadCore, men påstås likevel å ha godt batteri.

http://www.shopping.hp.com/webapp/shopp ... ry&v1=ENVY

Meen som SRD sier, det er nok mer sannsynlig at Apple heller vil levere sterkere dual-core enn "svakere" Quad, siden det fortsatt ikke er veldig utbredt støtte for multicorebruk i apps. (bortsett fra rendering og Aftereffects-arbeid etc.) Even though.. synes det ser ut som et liite steg frem bare, litt skuffende ..

medlem i 49 måneder

Neste

Returner til Artikler (Mac1)

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest