Hvilken AirPrint printer?

Hvilken AirPrint printer?

Innleggav krsk0 » lør 01.09.2012 21:38

Hei,

Må kjøpe en ny printer og tenkte dermed jeg skulle kjøpe en med AirPrint.
Prisen er ikke så farlig, men den skal primært brukes til skriving/skanning av dokumenter så har ikke behov for det aller beste.

Hva anbefaler du? :)

Takk!
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav Stereo Mac » lør 01.09.2012 23:46

Har denne selv, godt fornøyd med den.

http://store.apple.com/no/product/H7059 ... r?fnode=5c

Finnes sikkert vesentlig bedre skrivere til foto, men skanning og printing av dokumenter går uten problemer.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav krsk0 » lør 01.09.2012 23:49

Den ser flott ut. Har den egen e-postadresse også?
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav Stereo Mac » søn 02.09.2012 1:22

Ja, men jeg har ikke konfigurert min for det, så har ingen personlig erfaring.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav DADDY » søn 02.09.2012 9:35

Jeg "låner" denne tråden litt da dette også er aktuelt for meg.

Det er 90% dokumenter som skrives ut, samt at jeg skulle ønske at den kan skanne til e-post. Altså at jeg kan gjøre alt fra skanneren. Ikke først legge på arket, gå til maccen og trykke noe og deretter fjerne arket. Skanneren blir stående i en bod.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav Stereo Mac » søn 02.09.2012 13:08

Med denne kan du velge hvilken mac du skal scanne til fra scanneren. Kan også velge om du skal scanne den som bild eller email. Ganske praktisk.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav DADDY » søn 02.09.2012 14:16

Flott det, men kan du betjene det fra skanneren?

Legge på et ark og mail til jens@stortinget.no?

Skanne til fil og si at fila skal på macbokair og ikke til minimaccen?

Eller må du først betjene det fra maccen? Slik det er på min 5 år gamle HP Laser m/skanner.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav Stereo Mac » søn 02.09.2012 14:35

Kan velge fra Scanneren.

Først velger du om du vil scanne til minnekort, usbstick eller mac/pc.

Om du velger Mac / PC for du opp en meny der du kan velge alle Macene i nettverket.

Når du har valgt Mac kan du velge følgende.
-Photo to file
-Photo to email
-Document to file
-Document to email

Når du velger email så åpner den mail programmet ditt og legger scannet document inn der.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav DADDY » søn 02.09.2012 15:38

Takk, kjøpt... ;)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav moslien » søn 02.09.2012 22:26

Mens man er inne på temaet med AirPrint-printere..:
Noen som har erfaring med HP Photosmart 7510 eller Epson Stylus Photo PX730WD? De har vunnet hver sin test, Epson i Lyd&Bilde, men dette var visst en ren foto-test. Og i følge denne testen (som 7510 vant), kan ikke Epson-skriveren skrive A4-fotografier (!). Noen som har testet?
medlem i 205 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » lør 31.01.2015 1:13

Tar opp denne gamle tråden, da jeg skal gå til innkjøp av AirPrint-skriver.
Det er så mange modeller å velge mellom på Apple Online Store, og de som er anbefalt over her er erstattet av nye modeller.
Den skal ikke brukes til printing av bilder/foto (dvs. jeg er ikke avhengig av super kvalitet på printing av bilder), så vi snakker ikke om den dyreste modellen.

Lurer på om denne her ser grei ut? http://store.apple.com/no/product/H9345 ... 1%252B3161
Passer bra at den ikke tar så stor plass også, da den skal stå på et ganske lite rom.
Det står ikke noe om den enkle funksjonen for å kopiere et ark, men man kan vel bare scanne arket og deretter printe ut en kopi?

Evt. en av de andre "billig"-variantene som heller anbefales?

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav jag » søn 01.02.2015 1:09

Jeg har 7510, som det henvises til i forrige post.
Veldig fornøyd med den. Kopierer, skanner dokumenter med arkmater. Airprint.

Etterfølgeren heter 7520

Vil tro at skriveren du linker til også kan fungere som "kopimaskin", uten å skanne/printe. Evt sjekk manual hos HP.

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav nosey » søn 01.02.2015 1:47

Supert at du tar deg tid til å svare.

Ligger i en noe høyere prisklasse den, ser jeg, selv om det ikke er snakk om en voldsom sum.

Tror jeg går for HP Photosmart 5520, som jeg linket til å forrige post. Trenger bare noe helt enkelt og lite, med AirPrint, som fungerer bra. Om den ikke har en egen del for kopiering, så skal nok det gå fint. Det vil ikke bli den mest brukte funksjonen, og jeg får isåfall scanne og kopiere. Dog ganske rart om den ikke har en så basic funksjon.

Ser forøvrig at Apple ikke fører HP Photosmart 7520. Må på Expert eller Komplett for å kjøpe den.

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav jerry.c.bush » søn 01.02.2015 2:15

HP5520 eller HP5530 ( https://www.komplett.no/hp-envy-5530-e- ... 52E5984D4D ), som er siste versjonen av denne, har selvsagt vanlig kopiering også.
Selv ville jeg nok ikke valgt hverken HP eller Canon noe mer etter at jeg var "lur" å teste en Epson multifunksjonsmaskin for en tid tilbake, og som jeg fortsatt har.
Derfor vil jeg anbefale å se på denne også: http://www.netonnet.no/art/data/skriver ... 9882.6384/
Her får du mange funksjoner, AirPrint inkludert samt at den har arkmater på toppen så du kan legge i flere ark samtidig. Og til en meget god pris 799,- + evt frakt. Det er mye mer for pengene enn hva du får med HP maskinen over. Og kvaliteten mener jeg er absolutt på høyde og kanskje også bedre etter mine erfaringer. I alle fall ble mine øyne åpnet når jeg fant ut hvor lite blekk den jeg har forbruker i hht de jeg har hatt fra både HP og Canon tidligere.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvilken AirPrint printer?

Innleggav geirill » søn 01.02.2015 16:02

Jeg mener du bør styre unna Epson! for mange jeg kjenner som må bruke mye penger på å rense dysene på epson printere. Canon har et veldig godt skriverhode.
medlem i 181 måneder
 

Neste

Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron