Apache & Mavericks

Diskusjon rundt Mac OS

Apache & Mavericks

Innleggav apachesykkel » søn 20.04.2014 3:58

OK, jeg har fått sparket igang Apache-PHP-sidene mine for første gang siden oppgraderingen til Mavericks, og DET TOK BARE TO-TRE TIMER!

Apple har nå i sin uutgrunnelige klokskap valgt å fjerne 'web sharing' fra 'system preferences'. Det er altså ikke lenger bare ett klikk for å slå serveren av og på. Apple mener øyensynlig det er greiere at brukeren skriver dette i Terminal:

Apache på:
Kode: Merk alt
$ sudo -s launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/org.apache.httpd.plist


Apache av:
Kode: Merk alt
$ sudo -s launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/org.apache.httpd.plist
Sist endret av svar den søn 20.04.2014 13:25, endret 1 gang
Grunn: §2.3 Skriftspråk er viktig

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Apache & Mavericks WTF?!

Innleggav svar » søn 20.04.2014 4:18

Eller man kan installere 10.9 server vist man vil ha en knapp for det.
Eller MAMP.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apache & Mavericks

Innleggav apachesykkel » søn 20.04.2014 14:30

OK med fjerning av amerikanske kraftuttrykksforkortelser, men hvorfor ødelegger Apple en enkel setting i System Preferences for å skru Apache av og på?

Får litt følelsen av at de prøver å nærme seg $$$$$soft når de sånn både med iBook og Apache slutter å støtte ting de har støttet i tidligere versjoner. (Jeg må nå huske om en bok jeg vil lese ligger på iPad eller MacBook, fordi Apple ikke har lagt tilrette for synking.)

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Apache & Mavericks

Innleggav HEFJELLS » søn 20.04.2014 15:20

apachesykkel: Bruker selv Maverick i med siste oppdateringer. Hos meg er bøker kjøpt i iBook og hos E-bok og lagt inn i iBook synket med alle mine iDingser. (iPhone, iPad, iPod Touch og iMac) Mener også det er mulig å lese en bok på f.eks iPad og så åpne boken på f.eks iMac og komme til den siden man leste da men avsluttet på iPaden. Dette er eg litt usikker på. Så synking mellom iDingser skal funke.Så ta en titt på innstillingene dine.
medlem i 164 måneder
 

Re: Apache & Mavericks

Innleggav apachesykkel » søn 20.04.2014 16:47

Jepp, er klar over at iBooks-synking virker for bøker kjøpt hos iBooks, men av slike har jeg akkurat ingen. I tillegg virker det hvis du tar én og én norskkjøpt bok eller én og én lokal/egenprodusert PDF-fil og legger inn på ny i din iBooks-installasjon på dings nr 2.

Men dette er jo ikke egentlig synking, og det er mest det jeg sutrer over. Jeg forventet mer fra Apple, da. Det burde være lettere å flytte bokhyllene når de er digitale enn når de veier flere tonn... :)

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]