Mac til TV - Problem

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Mac til TV - Problem

Innleggav victoria22 » søn 20.04.2014 19:57

Hei!
Jeg prøver å koble opp macen min til tven min. Har en macbook pro og en LG-tv.. Har for noen måneder tilbake klart helt fint å koble macen opp til tven, men det fungerer ikke nå. Jeg bruker en hdmi kabler som passer for mac til tven.. Vet noen hva som kan være problemet? Takk for svar :-) :-)
medlem i 119 måneder
 

Re: Mac til TV - Problem

Innleggav ameja » søn 20.04.2014 21:11

Du beskriver ikke hva problemet består i, men dersom det er forvrengte bilder og/eller farger, så har det vært diskutert i dette forumet tidligere. Det skyldes visstnok handshake-problemer mellom TV og Mac.

Løsningen som ble foreskrevet, og bekreftet som fungerende i flere tilfeller, var å slå av TV'en før hdmi-kabelen ble plugget inn fra Mac'en. Når det er gjort kan du slå på TV'en igjen og velge den aktuelle HDMI-inngangen. TV'en skal da ha lettere for å handshake riktig med Mac'en og du får et normalt bilde.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Mac til TV - Problem

Innleggav victoria22 » søn 20.04.2014 21:34

::

Problemet er at jeg får rett og slett ikke noe signal. På TVen står det at HDMI 1 inngangen er "brukt", altså ledningen oppfattes som inne. Men det kommer ikke noe signal verken fra macen eller tven. Jeg har søkt litt rundt på nettet og sett av det kan hjelpe og endre "oppløsning" på pcen, men den innstillingen vil ikke pcen min finne.

Har prøvd det siste du skrev der:)
medlem i 119 måneder
 

Re: Mac til TV - Problem

Innleggav bzzlink » søn 20.04.2014 22:33

Prøv også med en annen kabel
medlem i 192 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron