Diverse spørsmål i forbindelse med Air Port Time Capsule

Diverse spørsmål i forbindelse med Air Port Time Capsule

Innleggav Isa » søn 25.05.2014 14:23

1. Jeg har en AirPort Time Capsule harddisk, og tenker at backupen via Time Machin skal lagres på denne harddisken. Men hvordan får jeg til det?

2. Kan jeg på noen måte via Macen (eller ipad eller iphone) finne passordet til nettverke jeg er på, og til Time Capsulen?

3. Jeg bruker Time Capsulen som router, og har et nett som de siste månedene har blitt svært dårlig. Bruker gjerne flere minutter på å laste en nettside. Noen tips til hva som kan være problemet? (Nettverket har vært bra før, og det er samme hvor mange enheter som er koblet til, tregt er det uansett. Det eneste som ser ut til å hjelpe er å trekke ut alle stikkontakter en stund og la nettet være av, men det gir bare en midlertidig effekt.)
medlem i 204 måneder
 

Re: Diverse spørsmål i forbindelse med Air Port Time Capsule

Innleggav joonh » søn 25.05.2014 18:23

1. Høres ut som en god plan :-)
2. Dette passordet bør ligge i Keychain Access applikasjonen. (Applications -> Utilities -> Keychain Access). Disken fra Time Capsule skal dukke opp i Finder og være synlig i "Time Machine" som en tilgjengelig backup disk.
3. Hva er Time Capsule koblet til? Har slitt med Get Internett tidligere. Måtte restarte Get boksen for å få tilbake internett. Ser ut til at det meste nettverksutstyr ikke er så glad i varme, så sørg for nok luft rundt nettverksutstyret.

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Diverse spørsmål i forbindelse med Air Port Time Capsule

Innleggav Isa » søn 25.05.2014 18:55

Aha, kjekt sted. Det er noe som heter Air Port basestasjonspassord - er det passordet til selve harddisken?

Jeg har internett via Canal Digital.
Fikk link en gang til å sjekke nedlastningshastigheten på nettet (eller hva det heter), og den var helt fin, så det virker ikke som det er der feilen ligger.


Noen nevte at disse routerne rett og slett "går ut på dato", kan det være problemet?
Eventuelt om Time Capsule trenger noen oppdateringer? (Kommer det inn automatiskt som alle andre oppdateringer?)
medlem i 204 måneder
 

Re: Diverse spørsmål i forbindelse med Air Port Time Capsule

Innleggav joonh » søn 25.05.2014 19:26

Hei igjen,

Air Port basestasjonspassord er vel passordet for å administrere Time Machine boksen. AirPort Utility kan benyttes for å administrere routeren.

Jeg har ikke opplevd at routeren har gått ut på dato, men jeg har erfart at den ikke er så glad i varme. Oppdateringer kommer ved å åpne AirPort Utility. Den vil oppdatere routeren med de siste oppdateringene.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Diverse spørsmål i forbindelse med Air Port Time Capsule

Innleggav Macbjarne » fre 25.07.2014 22:08

Min slokna plutselig etter 3-4 år. Hadde lagra mett med bilder og programmer på den. Fanken altså.
Noen som har erfaring med garanti mot Apple når du ikke husker hvor du kjøpte den og mangler kvittering?
medlem i 221 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]