Reisntallere MacBook PRO / installere Boot Camp

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Reisntallere MacBook PRO / installere Boot Camp

Innleggav matnor14 » tir 29.07.2014 0:42

Hei
Jeg vurderer å reisntallere min MacBook Pro, det jeg lurer på er:

Mister jeg alle lisenser (eks. Microsoft Office) som ikke er kjøpt på App Store?

Jeg prøver å installere Windows 7 via Boot Camp, men da jeg skal partisjonere harddisken "Macintosh HD" så kommer det opp en feilmelding om att det ikke går ann. "Det oppstod en feil ved partisjonering av disken"
Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Macintosh HD er en partisjon av en annen en disk på maskinen, kan det vere grunnen?
Hvordan kan jeg endre hvilken disk, som skal brukes til Windows 7?
medlem i 116 måneder
 

Re: Reisntallere MacBook PRO / installere Boot Camp

Innleggav T.B.Hansen » ons 30.07.2014 12:24

Du mister all programvare du ikke har original installasjonsdisk og serienummer til. Dette gjelder også programvare som fulgte med tidligere versjoner av Mac OS.

Det er ingen fornuftig grunn til å formatere disken og reinstallere OS og programvare på Mac. Er man ikke svært erfaren og kunnskapsrik, og vet nøyaktig hva man gjør, er sjansen stor for at man mister filer eller programvare ved reformatering og «clean install». Problemene en slik prosess eventuelt løser, kan løses raskere og lettere ved oppryddning i gammel programvare og systemtillegg.

Windows-installering med BootCamp skal gå automatisk. Du skal ikke tukle med oppsettet på egenhånd.

Problemer med partisjonering for Windows kan ha ulike årsaker. De enkleste løsningen er å klone startdisken (Macintosh HD) til en ekstern disk, starte Mac'en fra den eksterne disken, og klone kopien tilbake til startdisken. SuperDuper! og Carbon Copy Cloner er programmer som gjør denne jobben.

Om du ikke har en ekstern disk, bør du skaffe en. Selv om du bruker Time Machine til automatisk backup, vil en ekstra backup i form av en klone være en god forsikring, og gjøre det lettere å komme igang igjen etter et eventuelt harddiskkrasj.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]