MBP Retina 13" (mer lagring) eller 15" (mer RAM, bedre CPU)?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

MBP Retina 13" (mer lagring) eller 15" (mer RAM, bedre CPU)?

Innleggav iJimmy » tir 19.08.2014 18:24

Hei!

Har nå bestemt meg for å kjøpe en ny MacBook Pro Retina, men det er står mellom 2 versjoner til mitt bruk.

Jeg har alltid hatt 15" og synes det er en god størrelse. Men derimot er prisen på 13" rimeligere.

For meg står det egentlig mellom den dyreste 13" med 512GB SSD/8GB RAM og 15" med 256GB SSD/16GB RAM.

Jeg bruker den til skole, gaming, musikkprogrammer (Logic Pro, Ableton), bildebehandling, se filmer og generell surfing. Og slike ting krever som regel en god del lagringskapasitet og samt en god prosessor til multitasking når jeg har hardtkjørende gaming-, musikk- og bildeprogrammer oppe.

13" har mer lagringskapasitet men 15" har mer RAM og en bedre prosessor?

Sammenlignet spesifikasjonsmessig, lagringsplass og pris, hvilken mener dere jeg får mest nytte av til mitt bruk?
medlem i 191 måneder
 

Re: MBP Retina 13" (mer lagring) eller 15" (mer RAM, bedre C

Innleggav lazyjacket » tor 28.08.2014 18:57

Hei, vil si at 15" høres ut som veien å gå for ditt bruk.

Skal du game noe som krever litt, så må du nesten ha en dedikert GPU i tillegg. (dessverre koster jo denne maskinen noe mer, men gir deg mye kraft og lagring)
medlem i 133 måneder
 

Re: MBP Retina 13" (mer lagring) eller 15" (mer RAM, bedre C

Innleggav jerry.c.bush » tor 28.08.2014 21:21

Absolutt enig med lazyjacket her. 15" gir deg i tillegg til dedikert skjermkort 4 kjerner prosessor mot 2 kjerner på 13". Det du mister er lagringsplass, men det finnes jo mange alternativer til ekstern lagring som er ganske rimelige og ikke er altfor store og tunge fysisk.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]