Java-oppdatering

Java-oppdatering

Innleggav dakri » ons 20.08.2014 13:24

Har lasta ned siste versjon av JAVA (på http://www.java.com/en/download/mac_dow ... ?locale=en ) Når jeg klikker på den nedlastede filen, åpner den seg med at jeg skal "Double-click on the icon to install". Jeg har en JAVA-kaffekopp i venstre marg i dette vinduet - men det er ikke "klikk-bart". Hvor i all verden finner jeg dette klikkbare ikonet?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Java-oppdatering

Innleggav Ove » ons 20.08.2014 16:29

Kaffekoppen i hvitt på rød bunn i venstre marg er bare en logo, men det er jo også en fil der som heter "Java 7 Update 67.pkg", og det er den du skal klikke på. Den ser ut som en åpen pappeseke med noe gult oppå. Og overskriften er:
Java
Double-click on icon to install

Du kan se alt sammen illustrert her:

http://www.java.com/en/download/help/mac_install.xml

Hvis du ikke ser dette har filen kanskje kommet utenfor den synlige del av vinduet, prøv å klikke på den grønne knappen øverst til venstre (ved siden av den røde og den gule) og se om det hjelper.
medlem i 230 måneder
 

Re: Java-oppdatering

Innleggav Grubasek » ons 20.08.2014 16:31

Nå har jeg lastet ned den samme filen, og midt i vinduet du får opp når dobbletklikker på .dmg-filen, vises det en "kartong". Denne skal du dobbeltklikke på for å starte installasjonsprogrammet.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Java-oppdatering

Innleggav Ove » ons 20.08.2014 18:04

Ellers anbefales det visst å oppdatere Java via eplemenyen (alltid øverst til venstre på enhver menylinje). Gå til "Systemvalg" og klikk på "Java" (i nederste rekke). Da åpnes "Java Control Panel" i et nytt vindu.

Under "Update" kan man så hake av for "Check for Updates Automatically".

Ellers er det mange valg og innstillinger der, og jeg forstår ikke alt, får bare stole på at forhåndsinnstillingene ("Default") er gode nok.
medlem i 230 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]