Formatere eldre macbook uten cd osx 10.5.8

Diskusjon rundt Apples bærbare for forbrukere

Formatere eldre macbook uten cd osx 10.5.8

Innleggav gulicious » ons 20.08.2014 20:14

Har nå prøvd å reboote mens jeg holder inne alt knappen. Nå kommer det kun 1 disk som jeg kan velge. Skal selge en eldre macbook og vil gjerne tømme den skikkelig
medlem i 153 måneder
 

Re: Formatere eldre macbook uten cd osx 10.5.8

Innleggav Grubasek » fre 22.08.2014 12:02

Jeg tror du må ha installasjonsplaten for å få gjort dette (hold inne C under oppstart). Da får du tilgang til Diskverktøy og kan formatere disken.
Forresten, har du sjekket i Forumet etter opplysninger om dette?

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Formatere eldre macbook uten cd osx 10.5.8

Innleggav Helge Hafstad » fre 22.08.2014 13:17

Anbefaler deg å følge denne framgangsmåten hos Apple når du skal selge brukt:

http://support.apple.com/kb/HT201065

Dersom du ikke har installasjons-DVDene som fulgte med maskinen så har du disse alternativene:

Kjøp Mac OS X 10.6.3 DVD på AppleStore. Vær klar over at du da ikke får med programmer som fx Garageband og iPhoto. Oppgradering til 10.6.8 gjør du via Apple-meny/Programvareoppdatering og videre med programmet App Store.

Dersom du har en maskin som ble levert med nyere systemversjon enn 10.6.3 så du ha DVDene som fulgte med maskinen eller ev ta kontakt med Apple for å få tilsendt nye.

For DVDer til eldre systemversjoner må du på bruktmarkedet.

Ang å kjøre Diskverktøy så kan dette gjøres uten å ha de originale DVDene. Du kan prøve et annet sett og får da gjort formattering før du kommer til selve installasjonen - som du ikke får utført. Du selger da maskinen med en «blank» disk og overlater installasjonsproblemet til kjøperen.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til MacBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]