Fjerne "hoverbanner" (?) i Safari 7

Diskusjon rundt Mac OS

Fjerne "hoverbanner" (?) i Safari 7

Innleggav stiansoftcore » tor 21.08.2014 13:27

Heisann! Litt vanskelig å forklare hva jeg mener, så jeg la ved et skjermbilde. Når jeg har musepekeren over en hotlink på for eksempel wikipedia.org, så kommer det et banner med tekst rett under. Er det mulig å gjøre så at dette banneret ikke kommer opp?

Her er skjermbildet:
http://cl.ly/image/0Z2W321a1Q0K

Musepekeren er borte i bildet, men den er over hotlinken det står "Playstation Now".

Takk på forhånd :)
medlem i 159 måneder
 

Re: Fjerne "hoverbanner" (?) i Safari 7

Innleggav Kurtis » tor 21.08.2014 18:02

Hvis jeg forstår deg rett er det "alternativ teksten" til html-tag´en du sikter til. Alt attribute in english. Den er der for å lette brukeropplevelsen til personer som trenger ekstra hjelp og de som bruker programmer som leser opp teksten. Svaksynte og blinde med andre ord. Hvis du programmerer nettsiden selv, kan du velge å ikke bruke alt taggen (anbefales ikke), men om du kan slå av visningen i nettleseren vet jeg ikke.
medlem i 201 måneder
 

Re: Fjerne "hoverbanner" (?) i Safari 7

Innleggav olavl » tor 21.08.2014 18:09

Det du spør om kalles "tool tip" på engelsk. Googler ein det, så finn ein fleire forslag.

Her er to. Begge kjøres som kommandoer fra terminalvindu.

Kode: Merk alt
defaults write com.apple.Safari WebKitShowsURLsInToolTips 0

Kode: Merk alt
defaults write com.apple.Safari NSInitialToolTipDelay -int 10000


Den første får eg ikkje til å fungere. Den siste, som først viser tool tip dersom du holder musepeker i ro i minst 10 sekunder, fungerer når eg nå tester.

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Fjerne "hoverbanner" (?) i Safari 7

Innleggav stiansoftcore » tir 26.08.2014 12:22

Kurtis skrev:Hvis jeg forstår deg rett er det "alternativ teksten" til html-tag´en du sikter til. Alt attribute in english. Den er der for å lette brukeropplevelsen til personer som trenger ekstra hjelp og de som bruker programmer som leser opp teksten. Svaksynte og blinde med andre ord. Hvis du programmerer nettsiden selv, kan du velge å ikke bruke alt taggen (anbefales ikke), men om du kan slå av visningen i nettleseren vet jeg ikke.

Du forstår meg helt rett!
olavl skrev:Det du spør om kalles "tool tip" på engelsk. Googler ein det, så finn ein fleire forslag.

Her er to. Begge kjøres som kommandoer fra terminalvindu.

Kode: Merk alt
defaults write com.apple.Safari WebKitShowsURLsInToolTips 0

Kode: Merk alt
defaults write com.apple.Safari NSInitialToolTipDelay -int 10000


Den første får eg ikkje til å fungere. Den siste, som først viser tool tip dersom du holder musepeker i ro i minst 10 sekunder, fungerer når eg nå tester.

mvh,
Olav

Jeg prøvde bare sistnevnte, og det fungerte glimrende til mitt bruk. Tusen takk skal du ha :)

Axel
medlem i 159 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]