Samsung SSD

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Samsung SSD

Innleggav Reodor1945 » tir 26.08.2014 15:12

Hei...

jeg holder på å oppgradere min MacBook Pro Late 2011 og i den forbindelse så lurer jeg på følgende?
Minnebrikker blir. Crucial DDR3 1333 500 SODIMM.

Vil denne SSD disken passe?
Samsung SSD 840 EVO 1TB BK OEM
Basic KIT, 540/520MB/s read/write, Samsung MEX controller

Følger det med det jeg trenger av fester og div ting.?
Jeg har tenkt å sette den inn i DVD brønnen, og kjøper derfor også LMP Enclouser for DVD drive og LMP Disk Doubler.

Sitter og skal bestille dette nå men er i tvil om det er korrekt og om det er alt jeg trenger.

Veldig takknemlig for raske svar.
medlem i 143 måneder
 

Re: Samsung SSD

Innleggav Valotunk » tir 26.08.2014 15:58

Samsung EVO er et utmerket valg.

Og dersom du planlegger å kjøpe en SSD på 1TB så eksisterer det i realiteten ingen gode alternativer som er prismessig forsvarlig.

Crucial MX100 er også et meget godt valg, men denne får du foreløbig bare opp til 512GB.

Du trenger forøvrig strengt tatt ikke noe mer enn SSD'en. Ingen fester etc. behøves utenom det du får med i Disk Doubler settet.
medlem i 198 måneder
 

Re: Samsung SSD

Innleggav Reodor1945 » tir 26.08.2014 17:30

Tusen takk for fint svar!!!
Bare en liten (stor) ting til...
Jeg har en 250GB SSD disk i maskinen fra da jeg kjøpte den.
Drt jeg tenkte var å ha bare operativsystemet på den lille og programmene (stort sett) på den nye store.
Skulle ikke være noe i veien for det, men hvordan er den beste måten å gjøre dette på.
Kan jeg klone alt over til den nye. Formatere den gamle og starte med blanke ark og bare operativsystemet der. Vil det funke??

Takk
medlem i 143 måneder
 

Re: Samsung SSD

Innleggav Gitman » tir 26.08.2014 17:51

Bruk heller den lille til OS'et OG programmer og bruk den store til bilde-, musikk bibliotekene og fil lagring. Jeg har en 128 GB SSD og t.o.m den er, så langt, stor nok til alt jeg har av programmer. I tillegg har jeg den originale 500 GB der superdriven var.
medlem i 231 måneder
 

Re: Samsung SSD

Innleggav Reodor1945 » tir 26.08.2014 17:57

OK, hørest fornuftig ut.
Takk skal du ha for at du svarte.
medlem i 143 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]