Time Capsule har blitt b-menneske

Time Capsule har blitt b-menneske

Innleggav 1976anders » tir 09.09.2014 8:45

Har en utfordring som jeg håper kan være av interesse for forumet.

Har en Time Capsule fra 2011 som jeg har satt opp i et trådbundet nettverk. Den fungerer i dag som et aksesspunkt og backup, hvor routeren er en Cisco, og befinner seg ca 30 meter unna. TC har fått en egen kanal da mange naboer bruker samme. Står altså ikke som automatisk.

Utstyr brukt sammen med Time Capsule: Macbook Pro 2012, iPad2, iPhone 4s, og 5.

Problemstilling 1: Når jeg åpner feks Macbook, og skal starte internett, eller åpne NAS-disken min, så ser jeg at den bruker lang tid for å finne wifi. Dette skjer selv om jeg sitter ved siden av TC. Jeg har til nå tenkt at dette har noe å gjøre med min MBP sine egenskaper, men i helgen ble samme problem avdekket med en ny retinavariant av MBP. Andre routere kommer raskt opp i listen, men ikke mitt.

Problemstilling 2: Lastingen av sider på internett har lang responstid. Dette kan selvsagt komme av mange årsaker, men det virker som om siden jeg laster må tenke seg om før den begynner lastingen.

Noen som har en ide om hva dette kan være?
medlem i 160 måneder
 

Re: Time Capsule har blitt b-menneske

Innleggav Master_Gismo » søn 14.09.2014 21:39

Du kan prøve å sette kanal velgeren til automatisk, og flytte på ruteren litt. Kan være at ruteren din blir forstyrret av noe i nærheten. Har du noe elektrisk apparat der. Står ruter minimum 30 cm fra tak og vegg…

Men jeg vill tippe det er Cisco ruteren som kan være flaske halsen.

Hva er «satt opp i et trådbundet nettverk.»?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]