Ipod i bil - kabel eller blåtann?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ipod i bil - kabel eller blåtann?

Innleggav DADDY » man 29.09.2014 22:43

Hva gir best kvalitet?

:-D

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipod i bil - kabel eller blåtann?

Innleggav kimern68 » tir 30.09.2014 0:44

I lydverdenen så er det kablete tilkoblinger som er tingen, bluetooth fungerer fint, men om du vil ha best kvalitet så anbefaler jeg deg å bruke 30 pins kontakt eller lightning kontakt mot iPhone og USB i andre enden om dette er mulig, men om du kun har AUX, så er det egentlig litt hipp som happ når det gjelder lydkvaliteten mellom spiller og iPhone. Selv så har jeg en spiller i bilen hvor jeg kan koble til, og lade iPhone via USB, samtidig som jeg kan spille av, og kontrollere den appen jeg velger å spille lyden i fra, som stort sett er spotify. Dette sørger for en digital kablet tilkobling mellom iPhone og spiller og gir desidert den aller beste lydkvaliteten. Det jeg derimot mangler er handsfree funksjon i spilleren min, men denne oppgraderingen regner jeg med at kommer etterhvert når jeg får fundert ut hvilken spiller jeg skal velge, akkurat nå så vurderer jeg en Pioneer MVH-X560BT, denne mangler riktignok DAB og cd spiller, men fordelen er at den ikke bygger så langt inn i midtkonsollen, hvor det på min bil er relativt trangt. Og om jeg bruker nettradio på telefonen så trenger jeg heller ikke DAB, cd spiller jeg heller aldri av i bilen min, og spilleren jeg har i dag er også en billig multimedia spiller uten cd drev.
medlem i 141 måneder
 

Re: Ipod i bil - kabel eller blåtann?

Innleggav meridian1979 » tir 30.09.2014 7:10

Jeg har både blåtann og 30-pins med lightning overgang i bilen. Jeg er ikke i stand til å høre noen verdens forskjell på lydkvaliteten. Og dette fra en kar som tidligere var analog kabelentusiast med "veldig dyrt stereoanlegg".
medlem i 176 måneder
 

Re: Ipod i bil - kabel eller blåtann?

Innleggav T.B.Hansen » tir 30.09.2014 9:45

BlueTooth bruker vel en form for komprimering av signalet, og gir derfor i prinsippet dårligere lydkvalitet. At dette skulle være hørbart i en bil, der støynivået er mye høyere enn i en stue, er mer enn tvilsomt. (Det kan diskuteres om det vil være hørbart i en rolig stue, også.)

Når det gjelder analog kontra digital kabling, er det elektrisk støy som eventuelt er problemet. Men igjen: Med det generelle støynivået i en bil, spiller det nok ingen praktisk rolle.

Det eneste praktiske problemet jeg kan se, er at trådløs overføring alltid vil være utsatt for forstyrrelser. Kabel vil være helt stabilt.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]