Messages på Yosemite

Diskusjon rundt Mac OS

Messages på Yosemite

Innleggav Mads7 » fre 17.10.2014 14:01

Har jeg kanskje misforstått, eller er det ikke sånn at man skal kunne sende sms til folk som ikke har iMessage? Altså kunne sende melding til f.eks. Samsung? Får ikke dette til å fungere.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav V-A » fre 17.10.2014 14:19

Sliter med det samme selv. Får opp en feilmelding når jeg skal sende meldingen hvor det står "‪+47 938 ** ***‬ er ikke registrert for iMessage". Så jeg prøver å sende melding til en jeg vet har iMessage, og jeg velger å sende melding til kontakten som har mail registrert. Da får jeg sendt meldingene, men da får jeg den røde ! og "Ikke levert".
medlem i 119 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav B8H » fre 17.10.2014 15:41

Mistenker at dette ikke blir tilgjengelig før installasjon av iOS 8.1(?)
medlem i 114 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav Sima » fre 17.10.2014 15:56

http://support.apple.com/kb/HT6337

Handoff and Instant Hotspot
Handoff and Instant Hotspot are supported by the following Mac models, and require OS X Yosemite:

MacBook Air (Mid 2012 and later)
MacBook Pro (Mid 2012 and later)
iMac (Late 2012 and later)
Mac mini (Late 2012 and later)
Mac Pro (Late 2013)


Så min MBP 2011 er visst for gammal til denne biten. Det hadde vært kjekt om det ble gitt tydeligere informasjon om dét, ja... Om Handoff støttes, skal det visst være en checkbox i System Preferences > General, nesten nederst. Og så må Bluteooth være påslått visst.

Mer: Ser at http://recode.net/2014/10/16/os-x-yosem ... lder-macs/ f.eks. sier SMS på desktop først blir tilgjengelig med iOS 8.1, slik B8H skrev. Så en får vente å se, da.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav fawzi.attia@gmail.com » fre 17.10.2014 17:40

Jeg får ikke til å ringe folk fra kontakter appen. Jeg får da melding om at iphonen er ikke stilt inn for macen.

Hvorfor er det slik?
medlem i 114 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav japasu » fre 17.10.2014 18:39

Som det står i meldingen over så er dette funksjonalitet som aktiviseres i IOS 8.1 som er planlagt å slippes på mandag.
Fungerer utmerket i beta versjonen. Om det er begrensninger i din maskinvare som begrenser dette i tillegg vet jeg ikke...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav budbringeren » fre 17.10.2014 23:35

Går du inn på "systemrapport" hvorpå klikker på "bluetooth" vil det stå om din mac støtter handoff. Må visst ha bluetooth 4.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav Sima » lør 18.10.2014 3:38

-On your Mac go to About this Mac > System Report. Under the Bluetooth Category your LMP version needs to be 0x6.. Anything lower And the hand off feature will not work.


http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1757410

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav Jelde » søn 19.10.2014 0:36

http://forums.macrumors.com/showpost.ph ... tcount=609

Jeg har macbook air mid 2011 og fulgte denne guiden. Ser ut som det er en enkel vei rundt dette :)

Kan bekrefte at guiden fungerer utmerket!
http://i.imgur.com/QvGNp02.png
medlem i 124 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav KLB » søn 19.10.2014 12:00

jeg har MBP Mid 2012, og handoff fungerer på å ta i mot og ringe samtaler, men ikke på sms.
Jeg kan heller ikke sende smser fra iPad Air.
Aner ikke hva dette skyldes. iMessage fungerer jo som vanlig, men ikke sms til andre.

Brukerens avatar
medlem i 117 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav HenrikWL » søn 19.10.2014 13:44

Ringe og skrive SMS har ingenting med Handoff å gjøre. Denne funksjonen heter Continuity.

Handoff krever Bluetooth 0x6 for å fungere. Continuity fungerer på alt Yosemite fungerer på.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav KLB » søn 19.10.2014 14:18

Var det ikke meningen (uavhengig av hva det heter) at man skulle kunne skrive tekstmeldinger på alle enheter uavhengig av hverandre, samt at man kan starte på et sted på å fortsette på en annen av duppedingsene så sant man var innen for det samme nettverket?!
Eller har jeg fullstendig misforstått hensikten med dette?

Brukerens avatar
medlem i 117 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav Jelde » søn 19.10.2014 14:28

KLB skrev:Var det ikke meningen (uavhengig av hva det heter) at man skulle kunne skrive tekstmeldinger på alle enheter uavhengig av hverandre, samt at man kan starte på et sted på å fortsette på en annen av duppedingsene så sant man var innen for det samme nettverket?!
Eller har jeg fullstendig misforstått hensikten med dette?


Slik jeg har forstått det krever continuity ios 8.1 som slippes imorgen.
medlem i 124 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav KLB » søn 19.10.2014 14:30

Jelde skrev:
Slik jeg har forstått det krever continuity ios 8.1 som slippes imorgen.


Aha.... :bitchin:

Da gidder jeg ikke å stresse mer med det i dag ;)

Da får jeg plutselig litt bedre tid til andre ting i dag.

Brukerens avatar
medlem i 117 måneder
 

Re: Messages på Yosemite

Innleggav V-A » man 20.10.2014 21:10

Fungerer fortsatt ikke for meg tiltross for at jeg har instellert 8.1 på iPad og iPhone. Har iPhone 4s, kan det ha noe med saken å gjøre?
medlem i 119 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]