Tregt nett med Yosemite

Diskusjon rundt Mac OS

Tregt nett med Yosemite

Innleggav sveinea » søn 19.10.2014 16:56

Jeg oppdaterte min 2012 MBA på fredag morgen med Yosemite. Selve maskinen virker like rask som den var tidligere, men nett tilgangen er håpløs treg. Det tar ca 2 min å laste inn VG.nett. Sende en epost med 1 mb vedlegg tok rundt 4 min.

Uten at jeg har noe spesiell kompetanse på dette feltet virker det som det noe i systemet som begrenser nett tilgangen. Er det noen flere som har opplevd dette og evt. har noen tips? Slik som maskinen oppleves nå er den omtrent ubruklig for meg.

Mvh

Sveinea
medlem i 221 måneder
 

Re: Tregt nett med Yosemite

Innleggav HEFJELLS » søn 19.10.2014 17:30

Eg har ikke noen tips, men hos meg funker det fint. Har en iMac 2007 med 4GB RAM. Selve maskinen føles litt raskere i forhold til oppstart, åpning av program og slike ting. Mens nettforbindelsen oppleves som normal.
medlem i 163 måneder
 

Re: Tregt nett med Yosemite

Innleggav Gutten i Røyken » fre 24.10.2014 22:49

Har selv samme problem, MacBook Air mid 2011. Tok en clean install, fungert perfekt inntil nå. Slo på Bluetooth, plutselig er nettet super raskt igjen. Inntil videre.
medlem i 125 måneder
 

Re: Tregt nett med Yosemite

Innleggav djhalleu » fre 24.10.2014 23:26

Det er jo greit å starte, problemløsningen her.

https://www.apple.com/no/support/osx/mail/

Eg har Mid-2012 Macbook Air, og internett faller ut litt oftere på en skole, der det er langt mellom basestasjonene. Men hjemme er det feilfritt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron