Hvordan endre bilde på album på nyeste iTunes?

Diverse programvare

Hvordan endre bilde på album på nyeste iTunes?

Innleggav dakri » tir 21.10.2014 17:36

Jeg har rippa en del av mine gamle cd'er. Mye klassisk. Ikke alltid "hent albumbilde" fungerer, men jeg er vant med å finne og laste ned covere på Google Images og redigere bildet under "Vis info".

På den nyeste iTunes (12.01.26) får jeg ikke endret bildet like lett/på alle album. Spesielt ikke hvis jeg samtidig redigerer artistinfo (hvilket jeg ofte gjør på klassiske innspillinger, da noen har komponist som artist, noen dirigent, andre solister etc.....) Noen idé om hvorfor det har blitt slik? Og om det evt. kan "overprøves"?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Hvordan endre bilde på album på nyeste iTunes?

Innleggav HEFJELLS » tir 21.10.2014 21:55

For å fjerne et bilde fra flere sanger, markerer du sangene og trykker cmd+i. I inforuten som dukker opp klikker du på Bilde og legger bare til det bildet du vil bruke. Gjelder det en enkelt sang er det litt anderledes.
Har du et bilde på sangen men vil ha et nytt, legger du tildet aktuelle bildet. Det blir albumbildet og det gamle legges i Galleri. Dukker opp når nytt bilde legges inn
Hvis du vil fjerne det eksisterende bilde og bare beholde det nye, klikker du på bildet og det dukker opp en blå ramme rundt. Trykk deretter på cmd+slettetasten.
Håper dette var svaret på dine spørsmål. :)
medlem i 163 måneder
 

Re: Hvordan endre bilde på album på nyeste iTunes?

Innleggav dakri » ons 22.10.2014 21:28

Takk for svar, Hefjells. Jeg kjenner til det du beskriver. Det er egentlig slik jeg har endret bilder på andre album før siste versjon av iTunes. Men jeg "får ikke lov" til å endre bilde (eller legge til) der hvor jeg endrer artistinformasjon samtidig...... Det er det jeg synes er litt merkelig....

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Hvordan endre bilde på album på nyeste iTunes?

Innleggav Valotunk » ons 22.10.2014 23:12

Får du ikke opp dette skjermbildet når du trykker CMD+I (Vis info) ?

Bilde

Under valget "Bilde" kan du legge til eller fjerne bilder for enkeltlåter eller hele album.
medlem i 198 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]