Spotlight & Yosemite

Spotlight & Yosemite

Innleggav Hall11 » tor 23.10.2014 9:41

Spotlight-tjenesten under Yosemite er flott. Jeg klarer imidlertid ikke å søke på nettet v.hj.a. Spotlight slik Apple-demoer har vist. Jeg ser jo fra systemvalg at den skal skal bruke Bing-søkemotoren, men de eneste treffene jeg får på nettet fra Spotlight-søk er treff i loggen fra sider jeg har besøkt tidligere. Fungerer ikke Spotlight & Bing i Norge, mon tro?
medlem i 226 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav K M » tor 23.10.2014 10:50

Sliter også med spotlight etter oppgradering til Yosemite. Spotlight nekter å finne filer som ligger i dropbox eller jottacloud. Er dette bevist sabotasje for å tvinge oss over på icloud, eller er det en bug?. Noen som har en løsning på dette?
medlem i 222 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav Boston Red Sox » tor 23.10.2014 12:25

Samme problem her. Får heller ikke noen treff fra f.eks. Wikipedia i Spotlight når jeg søker på "Yosemite".

DET i seg selv er jo veldig merkelig. Alt er krysset av på mulige søkevalg i innstillingene. Må være en bug.

Brukerens avatar
medlem i 114 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav K M » tor 23.10.2014 12:48

I "gamle" spotlight kunne man søke på et dokument å velge å åpne tilhørende mappe i finder i stedet for å åpne dokumentet. Klarer ikke å finne ut om eller hvordan man kan gjøre dette i Yosemite. -Er nesten så jeg angrer på oppgraderingen. Noen som vet?
medlem i 222 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav iKarlsen » søn 26.10.2014 23:04

Noen som vet om det er mulig å få spotlight tilbake til sin "gamle" form? En av de absolutt meste funksjonene jeg bruker i spotlight er kalkulatoren, og med sin nye form så dekker spotlight-vinduet altfor mye av skjermen der jeg stort sett har data og tall jeg bruker. Jeg vil altså kunne flytte og gjerne forminske spotlight-vinduet i Yosemite.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav HEFJELLS » søn 26.10.2014 23:45

iKarlsen: Vet ikke om dette er løsningen du er ute etter, men hva med å ha kalkulatoren i Docken og åpne den derfra. Da kan du legge den på skjermen der det passer best.
medlem i 164 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav iKarlsen » man 27.10.2014 1:06

Takk for svar, men nei. Jeg er klar over denne appen, men det tar "for lang tid" da det ofte bare er små kalkuleringer og dobbeltsjekking som skal gjøres :-!

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Spotlight & Yosemite

Innleggav Gutten i Røyken » søn 09.11.2014 17:59

Bruk Notifications Center, selv bruker jeg CMD + Tilde som tastatur snarvei.

Bilde

Eller som anbefalt, bruk Kalkulatoren i kombinasjon med CMD + TAB. Da er kalkulatoren aldri i veien.

Til dere som ikke får treff på nettet med Spotlight, har dere forskjellig språk som System og Tastatur oppsett? Selv har jeg engelsk som Systemspråk og norsk som Tastatur oppsett, og får heller ingen treff fra nettet. Visstnok et velkjent problem.
medlem i 126 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]