Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav iSigg » fre 24.10.2014 8:39

Hei,

er det flere som har opplevd at wifien detter ut støtt og stadig etter installert Yosemite? Det skjer flere ganger om dagen, ofte bare i 10 sek, men også i lengre perioder (snakk om minutter). Utrolig irriterende. Noen som har tips/hjelp?

Takk for svar :-)
medlem i 190 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav asleb » fre 24.10.2014 13:59

Prøv å kaste denne mappen og ta omstart:

/Library/Preferences/SystemConfiguration

Den gir deg ihvertfall en fresh start på nettverkstilkoblingene. Du mister ikke wifi passordet ditt.
medlem i 217 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav T.B.Hansen » fre 24.10.2014 14:38

Om det er problemer med nettverksinnstillingene på Mac'en, hjelper det som regel å kjøre «Diagnostikk» under «Hjelp meg» i Systemvalg > Nettverk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav PoisonID » søn 02.11.2014 20:15

Jeg får heller ikke koblet opp til nett via wifi etter oppgradering - bruker delt nettverk fra MacMini via innebygget airport til MBA. Etter oppgradering klarer MBA bare å opprette en selvtildelt IP-adresse som ikke kan kobles til internett. Minien er på nett. Noen som kan hjelpe? Nettverk oppsettassistent hjelper heller ikke.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav Kyrreste » ons 14.01.2015 20:00

Asleb. Jeg prøvde det du foreslår. Resultatet er at maskinen ikke starter. Tror jeg har prøvd alt. Jeg "kastet" ikke mappen, men renamet den. Jeg har vel skjønt at dette er vel antakelig var verdens dårligste ide, men finnes en metode for å få maskinen opp og gå igjen? Jeg er temmelig uerfaren på dette feltet så jeg hadde satt stor pris på hjelp. På forhånd takk.

Mvh kyrreste
medlem i 148 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav Kyrreste » fre 16.01.2015 16:51

Nå har jeg hvertfall greit å riste liv i maskinen ved hjelp an timecapsule, men det er fremdeles Wi-Fi: ingen maskinvare installert .
medlem i 148 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav telluz » søn 18.01.2015 13:15

Vet ikke om dette fungerer i ditt tilfelle, men du kan prøve å resette SMC'en /System Management Controller).

Det du må gjøre er å skru av macen. Sette inn laderen. Når maskinen er avslått trykker du:
Shift+Ctrl+Opt+På-knappen, holder den inne i 3-5 sek å slipp.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav bengtcp » søn 18.01.2015 23:11

Sendte inn min da jeg hadde samme problemet og endte med at nettverkskortet ble bytta og innkjøp av ny router og vips så var problemet løst...;)
medlem i 136 måneder
 

Re: Etter oppdatering til Yosemite - problem med wifi

Innleggav makken12 » tir 24.03.2015 10:22

Har prøvd alt som er beskrevet her, til og med innstallert en kext fil. Vært i kontakt med Apple ,innstallert systemet på nytt ++. Ingenting hjelper, wifien ramler ut etter kort tid. Problemene begynte da jeg oppgraderte OS til 10.10.2.

Har tre andre macer i samme rom, alle går på MAverick ,aldri vært problemer med Wifi. Apple har ingen løsning på dette.

Sjekk diverse forum ,dette er et stort problem.

EDIT: Fulgte denne linken http://www.reddit.com/r/apple/comments/ ... ble_fixes/
Prøvde Kext Utility pkt 1-3, og det virket ikke. Så lasta jeg ned IO80211 Family kext, og limte denne inn i utilitien, og nå ser det ut som wifiproblemet er løst!
medlem i 134 måneder
 



Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]