Backup

Backup

Innleggav Sorry » fre 24.10.2014 12:48

Jeg har en ekstern harddisk koblet i macen som kjører TimeCapsule. Jeg har i tillegg en NAS som plasseres hos naboen for ekstra sikekrhet for backupene. Hvordan skal jeg løse dette på best mulig måte?

De viktigste filene jeg må ta vare (kontrakter ol) på ligger i Dropbox, så dette er jo greit. I tillegg tar jo TimeMachine regelmessig backup av alt. Jeg ønsker derfor primært backup av iPhoto, iTunes og Final Cut Pro biblioteket til NAS. Er det et anbefalt program for å gjøre dette?
medlem i 170 måneder
 

Re: Backup

Innleggav jerry.c.bush » fre 24.10.2014 16:24

På mange NAS så følger det med programvare for å gjøre dette, men om du ønsker et program til sånt så kan jeg anbefale Carbon Copy Cloner. Denne kan ta backup på den måten du vil og det innholdet du vil. Du kan sette opp din egen tidsinterval for backup o.l.
Du finner programmet her: https://bombich.com
Det koster noen kroner, men du kan laste ned en 30-dagers prøveversjon så du får sett hvordan den fungerer.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Backup

Innleggav hanharal » fre 24.10.2014 17:30

Hvis NASen din støtter Time Machine så kan du jo ta backup til denne også. Du kan ta backup mot mange disker i Time Machine, og den vil rullere mellom dem.
medlem i 158 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]