Mac Mini 2012 eller 14?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Mac Mini 2012 eller 14?

Innleggav plsteen » tor 30.10.2014 3:49

Hei.

Er på jakt etter en ny Mini som skal brukes til office, nettbank, generell surfing og muligens Civilization om det lar seg gjøre...

Skal ha den billigste modellen, men jeg ser at mange av butikkene har både Late 2012 modellen med 2.5 ghz og integrert Intel HD4000 til stort sett samme pris som 2014 modellen som har Haswell, 1.4 ghz og Intel HD5000.

Googlet meg frem til at det er umulig å oppgradere RAM i 2014 modellen, og man mister også garanti av å sette inn SSD...

Hvilken maskin er lurest å kjøpe?

Brukerens avatar
medlem i 142 måneder
 

Re: Mac Mini 2012 eller 14?

Innleggav Wensell » tor 30.10.2014 13:33

Personlig gikk jeg for 2012 modellen, 2,3ghz Quad Core i7. Venter på SSD disk og 16GB i posten, så blir maskinen en gjysare.
Mitt bruk musikkproduksjon, null gaming, så vet ikke om Civilization kan kjøres i en sånn config.
medlem i 223 måneder
 

Re: Mac Mini 2012 eller 14?

Innleggav Mumle » tor 30.10.2014 14:09

Den billigste modellen er trege greier. Se oversikten her. billigmodellen er halvparten så rask som den på 2,8 ghz.
http://www.macrumors.com/roundup/mac-mini/
Jeg kjenner ikke de grafiske kravene til civilization. Den eneste fordelen med de nye miniene er at de har raskere grafikk (kanskje en dobling).
for annet bruk du beskriver vil den nye minien være helt OK. I hvert fall hvis du kjøper midtmodellen med 8 gb. Den billigste er en vits du vil angre på.
4 gb er lite, selv med minnekomprimering som Mac os har nå.
Mac mini er høyt priset i forhold til konkurrerende miniPC-er.

jeg har en firekjerners i7 fra 2012, og den er rask bortsett fra når den skal inn på harddisken. Den får nok en SSD oppunder jul, og da blir den vanvittig kjapp. men jeg trenger ikke så rask grafikk, fordi jeg ikke spiller noe særlig. med andre ord er jeg tilhenger av forrige modell, fire kjerner med innsatt SSD og minst 8 gb. Det kan du gjøre sjæl, sjekk ifixit.
medlem i 221 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]