Lade-ikonet på menylinjen

Diskusjon rundt Mac OS

Lade-ikonet på menylinjen

Innleggav lillefot » lør 01.11.2014 11:12

Hei,

Da er jeg tilbake i Mac-verdenen med en MacBook Pro 15" retina, basismodellen. Har oppgradert til Yosemite, og alt er så vakkert og gjennomført at det er en fryd å bruke maskinen.

Jeg har imidlertid dårlig erfaring med batteri på bærbare PC-er, så jeg lurer på følgende:

Når batteriet er ladet opp og strømkabelen står i, står det 100% på menylinjen. Ved siden av har ikonet av batteriet fortsatt et "lyn" over seg. PC-er, mobiler osv pleier å få et eget ikon når batteriet er ferdigladet som tydelig indikerer at det ikke fortsatt foregår lading.

Er dette normalt i Yosemite, eller kan det bety at batteriet på Mac-en min ikke er helt friskt fra fabrikken?
medlem i 231 måneder
 

Re: Lade-ikonet på menylinjen

Innleggav lazyjacket » lør 01.11.2014 11:27

Lynet betyr bare at du har strøm i.

På mag safe 2 vil du se et orange og grønt lys. Disse sier noe om ladeststus. Grønt betyr ferdigladet :-)

Evt kan du få frem en batteri% på menylinja.
medlem i 133 måneder
 

Re: Lade-ikonet på menylinjen

Innleggav lillefot » lør 01.11.2014 11:37

Takk for raskt svar. Er fortsatt litt forvirret, forstår jeg. Har ikke tenkt over lyset på selve laderen. Sånt noe finnes ikke på PC-er... ;)

Jeg dro ut strømkabelen, men ikonet med lyn på menylinjen er der fortsatt. Er det normalt med litt forsinkelse i oppdateringen av batteri-ikonet? Synes jeg så noe tilsvarende i går også, da Mac-en hadde ligget i dvale noen timer mens den ladet.
medlem i 231 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron