kapasitet Macbook Pro batteri

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

kapasitet Macbook Pro batteri

Innleggav Mikaelp » ons 19.11.2014 14:40

Hei!

Har en macbook pro av modellen mid 2010 og har nå fått varsel om at batteriet må byttes.

leste rundt og fant ut at batteriet skal tåle 1000 ladesykluser før det er nede på 80%.
Mitt er nå på ca 650 sykluser og på 75% kapasitet.

Noen som vet om dette er "garanti sak" eller må jeg regne med å betale for hele bytte selv?
medlem i 182 måneder
 

Re: kapasitet Macbook Pro batteri

Innleggav Helge Hafstad » ons 19.11.2014 15:12

Noen som vet om dette er "garanti sak" eller må jeg regne med å betale for hele bytte selv?


Der har vært et program for bytte av batteri - sjekk ev det opp. Har mine tvil på at det kommer inn under reklamasjon, men Apple har overrasket positivt før med slikt. Her kan du finne ut mer om dette:

https://www.apple.com/batteries/service-and-recycling/

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: kapasitet Macbook Pro batteri

Innleggav omselberg » ons 19.11.2014 21:03

Don't get your hopes up!.

Det Apple skriver, er: "Your battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 1000 complete charge cycles." M.a.o.: Hvis du er heldig, kan batteriet ditt etter 100 ladesykluser fremdeles ha 80% av kapasiteten i behold." 80% er et oppgitt maksimum, ikke noe minimum som utløser garantikrav!

Jeg har selv en MacBook Pro fra medio 2010, der batterikapasiteten har variert ganske mye. For neste halvannet år siden var den nede i 79%. Siden da har det går opp og ned, med 72% og 85% som ytterpunkter. Den 4. oktober var det f.eks. 80%, og to dager etter — 73%. I skrivende stund har jeg 74,7% og 534 ladesykluser. Batteriets tilstand vises stundom som god, stundom som servicetrengende. I øyeblikket melder maskinen at alt er såre vel.

Jeg vil anbefale deg deg å ta det Apple sier og skriver med en klype salt! Et batteribytte skal ifølge http://support.apple.com/kb/index?page= ... cnotebooks
koste 129 euro i Europa. Da jeg sendte en prisforespørsel til Eplehuset i begynnelsen av april i år, fikk jeg — så vidt jeg husker — oppgitt en pris på 2.200 kroner. Batterikapasiteten var på det tidspunkt 75,3 og antall ladesykluser 448. Siden jeg lever godt med den nåværende tilstand, har jeg siden da ikke foretatt meg noe.
medlem i 183 måneder
 

Re: kapasitet Macbook Pro batteri

Innleggav Mikaelp » tor 20.11.2014 11:22

Skjønner, var bare irritert av meldingen "batteri til service"

Overlever nok noen mnd til med dette :)

takk for svar
medlem i 182 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron