Nettbankproblemer uten java

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Nettbankproblemer uten java

Innleggav Tiks01 » søn 23.11.2014 20:12

Etter at DNB og Nordea har kuttet ut java, så får jeg ikke logget meg inn. Endelig hadde jeg fått java til å fungere på min eldre mac (oppdatert til 10.6.8 Snow Leopard). Når jeg skriver inn fødselsnummer, så står det bare: "Laster bankID vennligst vent". Etter en stund får jeg meldingen: "Tidsavbrudd på tjeneren i vente på forespørsel". Noen som vet hva jeg kan gjøre?
medlem i 141 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav Tiks01 » man 24.11.2014 9:13

Jeg ringte DNB nå og det er faktisk Safari som er problemet, og det jobbes med å løse problemet. Nå skal jeg prøve Firefox og se om det fungerer bedre da.
Sist endret av svar den man 24.11.2014 23:13, endret 1 gang
Grunn: Redigert da innlegget det refererte til har blitt slettet i hendhold til §1 av mac1.no/regler.
medlem i 141 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav ramviking » man 24.11.2014 15:05

I Safari har jeg samme problem, får det noen ganger til når jeg klikker i dialogvinduet under innlogging. Det er ikke noe problem når jeg bruker Chrome.
medlem i 178 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav jag » man 24.11.2014 16:28

BankID uten Java, bruker HTML5.
Kan det være at Safari på 10.6.8, ikke har støtte for HTML5 i tilstrekkelig grad?

Har du testet din nettleser her?
Test din nettleser

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav Tiks01 » man 24.11.2014 19:18

Ja, er så enig ;) Det fungerer helt utmerket når jeg prøvde i Firefox :-)
medlem i 141 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav Berlevaagnytt » man 24.11.2014 20:28

Safari er pisse tregt, og jeg må også bruke FF i DNB for tiden..

Edit: Svaret fra DNB as we speak
"Johanne:
Det er dessverre noe treghet nå, og vi har dessverre ikke fått noe estimert rettetid
Johanne:
Forhåpentligvis skal det gå litt fortere snart"
medlem i 156 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav Macca » tir 25.11.2014 20:42

Problemet her var vel at BankID 2.0 (den uten java) ikke fungerte i Safari, så problemet trådstarter refererer til har egentlig ingen ting med java å gjøre.

Når det er sagt, så er det flere banker som fortsatt lever i det du kaller steinalderen, da disse ikke har implementert BankID 2.0, og således benytter forrige versjon som krever java... Enn så lenge...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Nettbankproblemer uten java

Innleggav T.B.Hansen » tir 25.11.2014 22:41

Macca skrev:Problemet her var vel at BankID 2.0 (den uten java) ikke fungerte i Safari, så problemet trådstarter refererer til har egentlig ingen ting med java å gjøre.

Bank ID 2.0 fungerer fint i siste versjon av Safari. Spørs om det ikke er eldre programvare som er problemet her.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron