OS leter etter NAS som er avinstallert

Diskusjon rundt Mac OS

OS leter etter NAS som er avinstallert

Innleggav Idarramberg » fre 19.12.2014 18:24

Jeg hadde en NAS, Buffalo, som ble brukt til backup. Denne holdt ikke lenge før teknologien sviktet. Så jeg fjernet den fra TimeMachine og avinstallerte software.
Etter dette har skjermsparer med bruk av bilder fra iPhoto sluttet å virke. Problemet oppstår allerede når jeg går inn i skjermspareroppsettet i innstillinger. Da popper dialogboksen med følgende tekst opp:

"Det oppsto et problem med å koble til tjeneren buffalo!
Det er mulig at tjeneren ikke finnes eller at den ikke er tilgjengelig for øyeblikket. Kontroller tjenernavnet eller IP-adressen og nettverksforbindelsen, og prøv på nytt."

Når jeg har klikket OK 10-15 ganger etter gjentatte "pop ups" virker alt tilsynelatende normalt. Jeg kan velge bilder fra iPhoto og alt fungerer fint i forhåndsvisning. Men så snart jeg skal aktivere skjermsparer så er det kun meldingen "Laster bilder...." som presenteres på skjermen.

Kan det være en referanse i iPhoto som skaper problemet? Eller en annen referanse som ikke er fjernet under avinstalleringen. Noen som kan hjelpe!
medlem i 182 måneder
 

Re: OS leter etter NAS som er avinstallert

Innleggav Grubasek » lør 20.12.2014 11:23

Jeg ville sett på innstillingene for skjermspareren. Der er det jo mulig å bestemme hvor bildene skal hentes fra.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: OS leter etter NAS som er avinstallert

Innleggav Idarramberg » man 22.12.2014 17:00

Grubasek skrev:Jeg ville sett på innstillingene for skjermspareren. Der er det jo mulig å bestemme hvor bildene skal hentes fra.



Takk for svar, men det er nettopp der problemet ligger. Valgene av hvor jeg skal hente bildene tar lang tid å oppdateres pga nevnte meldinger osv... :-/
medlem i 182 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]