Disken fylles opp av seg sjøl

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav torefi » fre 26.12.2014 23:50

Har en MacBookPro (fra 2009 trur eg) med 500 GB HDD. I det siste har den blitt svært treg. Samtidig fylles disken opp av seg sjøl, virker det som. Har bruk CleanMyMac2 for å rydde, og fikk ca 30 GB ledig. Men så, uten at eg har lagt til bilder eller noe, er ledig plass bare 3-4 GB etter noen dager bare. Hva skjer??
medlem i 196 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav Valotunk » lør 27.12.2014 2:07

medlem i 198 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav Morse » lør 27.12.2014 4:33

Har du Autosave på i noen programmer?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav torefi » lør 27.12.2014 6:55

Autosave på? Det vet eg ikke. Hvordan finner eg ut om eg har det på? Var inne på Om denne maskinen->Lagring, og det viser seg at nesten halvparten av plassen blir brukt til Annet, mer enn Bilder og Filmer. Merkelig...
medlem i 196 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav Morse » lør 27.12.2014 11:26

Prøv dette gratisprogrammet, se om det kan sette deg på sporet av hva som tar så stor plass:
http://www.macupdate.com/app/mac/7402/omnidisksweeper

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav ramviking » lør 27.12.2014 11:52

Hei, sjekket akkurat disken min selv. Slettet 24 Gb.
Fant filene ved hjelp av OmniDiskSweeper. Hos meg var det Chrome som hadde lagt igjen filer flere ganger om dagen, hver med størrelse på ca 250 Mb. Tilsammen 24 Gb. Skal fra nå av bruke Safari konsekvent.
medlem i 178 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav Morse » lør 27.12.2014 12:54

Chrome skal ikke gjøre slikt av seg selv, det må være en innstilling du har gjort ett eller annet sted? Både Chrome og Firefox kan være gode å ha, Safari er stadigvekk ikke perfekt i ALLE henseender..

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav torefi » lør 27.12.2014 17:26

Hvordan ser man hva som er hva? Det er jo ikke særlig kjekt å oppdage at man har sletta nyttige og nødvendige filer...
medlem i 196 måneder
 

Re: Disken fylles opp av seg sjøl

Innleggav Norgesannonser » søn 28.12.2014 9:52

Jeg har erfart at Chrome må man alltid oppdatere til siste versjon. Jeg jobber med webutvikling og har gjerne 20-80 faner oppe samtidig ( i flere vinduer). Opplevd noen ganger at Chrome fylte mer og mer plass på disken. Oppgraderte til siste Chrome-versjon og problemet forsvant.

Har hatt dette problemet på 2 Macer.

Chrome oppdateres ikke nødvendigvis automatisk ( i alle fall ikke før), så det er kjekt å sjekke selv innimellom. Bare trykk på "Chrome" => "Om Google Chrome"

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]