Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav Neguah » man 12.01.2015 12:24

Har en 2012(mid) Macbook Pro(kjøp juli 2012) som trenger nytt batteri. Jeg ringte Apple, men de vil selv utføre batteribyttet, derfor er det ingen som selger originalt batteri. Eneste måten å få et originalt batteri er å la et sertifisert verksted gjøre arbeidet. Men det er i overkant mye når et batteri(i hvert fall uoriginalt) koster 500-800,- og jeg lett kan gjøre det selv(bortsett fra kalibrering som jeg i skrivende stund er litt usikker på).

Hvilke muligheter har jeg? Finnes det trygge, uoriginale batterier der ute? Er det i det hele tatt mulig å få tak i et originalt batteri som jeg kan bytte selv?
medlem i 141 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav mags92 » man 12.01.2015 12:52

Har tidligere kjøpt til MacBook Pro late 2008, dette er jo de som man kan bytte uten å skru opp maskinen. Kjøpte da fra altitec.no, og er veldig fornøyd.

Ser de har til 2012 MacBook Pro 13", 15" er midlertidig tomt, men bestiller du tar det 4-30 dager står det.
Legger ved link.
https://altitec.no/batterier/pc-og-mac/ ... k-pro.html
medlem i 178 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav T.B.Hansen » man 12.01.2015 21:09

Ikke-originale batterier kan være OK, men sjansen er relativt stor for at det er dårlig. Kjøper man fra en utenlandsk selger, har man ingen rettigheter i forhold til norsk kjøpslov, og retur i eventuell garantitid kan bli overraskende dyrt.

Jeg har aldri kjøp uoriginale batterier til Mac. Derimot har jeg kjøpt til andre tekniske dingser; blant annet fra Altitec — og jeg har faktisk aldri fått noe som var like bra som originalen, og ofte noe som sviktet i løpet av kort tid...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav Neguah » tor 15.01.2015 18:26

Så da er eneste måte å få tak i et originalt batteri på å levere inn Mac'en og betale 2000,-?
medlem i 141 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav lazyjacket » tor 15.01.2015 18:43

Kjøp fra Altitec, fungerer det dårlig, så kan du alltids reklamere siden det er en norsk butikk.

Alternativt kan man bestille via ifixit.com eller via macsales.com,

(http://eshop.macsales.com/item/NewerTech/BAP13MBU65V/)
medlem i 132 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav Neguah » tor 29.01.2015 23:11

Jeg forsøker Macsales. Langt billigere enn å levere den inn. Skal likevel labbe ned til Eplehuset og høre om de kan bytte gratis. Tar jo ikke mange minuttene å fikse det.
medlem i 141 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav Valotunk » tor 29.01.2015 23:29

Eplehuset jobber ikke gratis. Uansett hvor få minutter det tar.

Og ihvertfall ikke for å installere et uoriginalt batteri.
medlem i 198 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav Neguah » fre 30.01.2015 9:28

Den første ram-oppgraderingen min gjorde han på bakrommet, gratis. Da kjøpte jeg på Eplehuset.
Og dersom jeg velger Eplehuset kjøper jeg selvsagt et originalt batteri. Men jeg ville unngå originalt batteri fordi det koster såpass å la Eplehuset gjøre det(ref. telefonsamtale). Jeg bytter batteriet selv, men får jeg ikke tak i et originalt batteri, så er jeg like langt...
medlem i 141 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav aireX » fre 20.03.2015 10:07

Hei

Lurer på å kjøpe dette batteriet, men begynte å lure da batteriet var på 5200 mAh istedenfor 4200 mAh som det originale batteriet har. Hvordan får de det til når batteriene har samme fysiske størrelse? http://www.ebay.com/itm/New-Battery-for-Apple-A1322-A1278-Mid-2009-2010-2011-Mid-2012-MacBook-Pro-13-/261737940094?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf0cc047e

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav Morse » fre 20.03.2015 14:37

(http://eshop.macsales.com/item/NewerTech/BAP13MBU65V/)

Men så kommer der ca. US $ 35 i frakt, og så kommer toll og mva...

Til Neguah: Han som satte inn RAM på "bakrommet" gratis – pent gjort av ham. Men tror ikke han tok sin stillingsbeskrivelse så altfor alvorlig!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Uoriginalt batteri til Macbook Pro?

Innleggav aireX » man 23.03.2015 14:59

Takk for svar!

Tror jeg heller går for batteri fra pcbatterier.no pga. prisen jeg kommer opp i ved å bestille fra OWC (rundt 1300 NOK) kontra 699 hos pcbatterier. Synd at kapasiteten er mindre..

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]