Fornye DHCP-leie hver gang vi skal bruke mac!

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Fornye DHCP-leie hver gang vi skal bruke mac!

Innleggav McLars » søn 01.02.2015 19:01

Hei alle!

Nå står jeg helt fast her. I det siste (siste 7-8 dager) har alle macene i huset begynt å oppføre seg veldig rart!
Netverk i huset (bestående av modem canaldigital og en ca 1 år gammel Airport Extreme)- ser ut til å fungere helt perfekt for alle iPhoner og iPader.

Macene derimot kommer ikke på nett. De har kontakt og viser alt ok. Men ingenting kommer utenfor huset. Jeg har søkt her på forumet og kommet meg inn i nettverksmenyen. Der har jeg trykket på "Fornye DHCP-leien, og da funker det. Dette må jeg gjøre med min MacBok Pro Retina early 2014, en Macmini kjopt i desember 14 + ungenes gamle hvite Macbooker og konas pro fra i sommer.

Dette har aldri skjedd før og nå har det startet omtrent samtidig på alle maskiner

Noen som har noen tips?
medlem i 225 måneder
 

Re: Fornye DHCP-leie hver gang vi skal bruke mac!

Innleggav iKarlsen » søn 01.02.2015 22:15

Jeg har ingen formening om dette vil funke, men det første som slår meg er at du kan forsøke å endre til et kortere intervall for DHCP-leie. Dette gjøres i såfall under Nettverk -> Nettverksvalg i Airport-verktøyet.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Fornye DHCP-leie hver gang vi skal bruke mac!

Innleggav ch_knapp » ons 04.02.2015 18:20

Høres ut som et problem med ruteren. Prøv factory reset av den.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere