Hjelp - programmene mine fungerer ikke

Hjelp - programmene mine fungerer ikke

Innleggav Stubbis2 » fre 27.02.2015 0:25

God kveld,

Min trofaste gamle, hvite macbook av typen siste generasjon og 4 gb ram ble nylig oppdatert til nyeste OS. Dette medførte umiddelbare problemer ifm standarisert programvare som feks preview, ordliste, mail og meldinger. Preview åpnes (kun i den forstand at den kommer opp i venstre topphjørne), men programmet åpner ikke filene den skal lese.
Det samme gjelder for ordlisten hvor bare programmet åpnes i den øverste linjen, men ikke ellers. Mailen er litt anderledes: Programmet åpnes, men sekundet man forsøker å åpne en mail lukkes alt sammen.
Meldingsappen bare hopper i docken og henger seg deretter opp.

Er det noen som kan hjelpe meg? Det begynner å bli et voksende problem og irritasjonsmoment. Tusen takk:)
medlem i 168 måneder
 

Re: Hjelp - programmene mine fungerer ikke

Innleggav Stham » fre 27.02.2015 11:23

Regner med at du har prøvd diverse ting, som å reparere diskrettigheter, diverse oppstart-varianter osv., uten at det har hjulpet. Jeg søkte på nettet og fikk opp mange steder som tar opp problemer etter oppdatering til Yosemite på eldre Macbook'er.
Her er i hvert fall én av forumene som kom opp da jeg søkte på Old Macbook and Yosemite, men søker du på det samme, vil det dukke opp mange steder, og kanskje finner du noen tips:

http://gizmodo.com/yosemite-maimed-my-o ... 1656762387
medlem i 191 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere