Macbook Air mid2012, batteriproblem

Macbook Air mid2012, batteriproblem

Innleggav Ramgad » lør 28.02.2015 19:31

Hei.
Jeg har en macbook air 13" kjøpt ny høsten 2012.

Jeg har ca 980 batterisykluser. Jeg har en del problemer med batteriet. Vanligvis så henger "batterimåleren" seg opp, ved at den står på 80% i flere timer - før den plutselig faller ned på 5%. Ganske irriterende...

P.t så finner ikke macen batteriet:
Bilde

Hvis jeg skulle finne på å nappe ut batteriet, så slår hele greien seg av.

Hjelp? :-[
medlem i 159 måneder
 

Re: Macbook Air mid2012, batteriproblem

Innleggav lazyjacket » lør 28.02.2015 20:26

Du må kjøpe nytt batteri. Det du har er brukt opp. Får uorginalt på nett, og originalt hos eplehuset. Prisen er deretter
medlem i 133 måneder
 

Re: Macbook Air mid2012, batteriproblem

Innleggav Ramgad » lør 28.02.2015 21:32

lazyjacket skrev:Du må kjøpe nytt batteri. Det du har er brukt opp. Får uorginalt på nett, og originalt hos eplehuset. Prisen er deretter


Er det sant??

Fra Apple:
Batteriet er konstruert for å beholde opptil 80 % av originalkapasiteten etter 1000 komplette ladesykluser.
medlem i 159 måneder
 

Re: Macbook Air mid2012, batteriproblem

Innleggav T.B.Hansen » lør 28.02.2015 21:53

I praksis regner Apple med en levetid på ca 1.000 ladesykler. Ditt batteri har nådd dette circatallet, og må byttes. Siden batteriet er så nær enden på den antatte levetiden, er det helt urealistisk å drømme om nytt på reklamasjon.

Når du har kjøpt nytt batteri, bør du forsøke å bruke strømforsyning å mye som mulig. Et batteri som har strømforsyningen plugget i mer eller mindre konstant og sjelden blir helt utladet, lever gjerne i minst 4—5 år.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Macbook Air mid2012, batteriproblem

Innleggav lazyjacket » lør 28.02.2015 22:26

Yes, du må nok kjøpe nytt. Får ikke kjørt reklamasjon med så mange ladesykluser.

På ebay får du nytt uoriginalt med med like stor kapasitet for 453 med frakt. Så må slenge på moms på 25% , som da blir ca 570 penger. http://tinyurl.com/qczt3m8


Ville uansett sjekket prisen på eplehuset for nytt batteri og gjort en vurdering på hva som egner/lønner seg for deg.

Så ville jeg prøvd å kjøre mest mulig strøm koblet til.

Maskinen min fra i sommer MBPr har 28 ladesykluser, og syns jeg er sånn passe flink til å kjøre kabel i, selvom jeg ikke gjør det atm :-P
medlem i 133 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]