To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav KarenMarie » tor 05.03.2015 12:10

Jeg har overtalt min mor til å bruke iPhone, men forutsatt at jeg "fikser alt". Nå tenkte jeg å oppdatere den. Når jeg kobler den til min mac, vil den ikke da automatisk synke med mac´n og min iPhone? Hvordan kan jeg unngå det?
medlem i 118 måneder
 

Re: To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav HEFJELLS » tor 05.03.2015 20:05

Eg har samme "problem" som deg. :) At eg må holde styr på min mors iPhone. Eg tror det enkleste for deg er å la din mor få en egen bruker på din Mac. På den
måten har eg løst det. Da er det bare å logge seg inn på hennes bruker og koble til iPhonen for å synke med iTunes.
medlem i 164 måneder
 

Re: To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav jokkmokk » tor 05.03.2015 21:05

går fint å synce flere iphone. forskjellig musikk, bilder, kontakter osv
medlem i 136 måneder
 

Re: To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav HEFJELLS » tor 05.03.2015 21:51

Regner med at moren har en egen appleID og da kan det muligens bli litt surrete å koble to iPhoner med forskjellig appleID til et iTunes bibliotek. Da er det lettere om datteren står som "eier" av begge iPhonene.
medlem i 164 måneder
 

Re: To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav normick » fre 06.03.2015 0:05

Lukk itunes. Hold alt-tasten inne mens du klikker på itunes. Velg opprett ny itunes bruker. Logg inn med mors apple - id og få ditt eget sync-univers med en annen telefon.
Når ferdig gjør prossessen om igjen med alt-tasten og velg den opprinnelige itunes brukeren.
Bare hyggelig.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav Superhai » lør 07.03.2015 12:44

I iTunes, så kan du når du har iPhonen tilkoblet velge at du ikke ønsker å synke denne når den er koblet til. (Under iPhone->Oversikt->Valg, velg bort "Synkroniser automatisk når denne iPhone-enheten kobles til")

Du kan også velge at ingen enheter synkes automatisk, da går du til menyen iTunes->Valg...->Enhetsvalg, velg "Hindre at iPod-, iPhone- og iPad-enheter synkroniseres automatisk.
medlem i 132 måneder
 

Re: To iPhones som ikke skal synkes på samme mac

Innleggav HEFJELLS » lør 07.03.2015 14:14

KarenMarie: Fordelen med å la din mor ha en egen bruker på din Mac er at hun kan lagre en egen sikkerhetskopi av innhold på tlf på din Mac. Hun kan også ha alle sine kontakter i Kontaktappen (i Docken). Bruker hun også iCloud kan kontaktappen synkes automatisk begge veier.
medlem i 164 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]