safari vil ikke laste hele vg.no

safari vil ikke laste hele vg.no

Innleggav macdykker » søn 29.03.2015 8:50

Hei
Kjøpte meg en mbp 13" retina i går 28/3. fyrer den opp og alt virker fint.
Men vg.no laster ikke bildene på forsiden
Min kone med lik mac (kjøpt sommeren 2014) har samme problemet. tror det skjedde etter siste safari oppdatering.
prøvde i chrome, der virker det.
Bilde

Noen ide hva jeg må gjøre?
medlem i 166 måneder
 

Re: safari vil ikke laste hele vg.no

Innleggav lazyjacket » man 30.03.2015 7:58

Samma issue her.

Får legge skylden på vg :-P
medlem i 132 måneder
 

Re: safari vil ikke laste hele vg.no

Innleggav ameja » man 30.03.2015 11:50

Ja, samme problem her - og har vel vart en liten ukes tid, men nå har det ordnet seg igjen. Alle bildene lastes som normalt. Mulig at problemet lå på webserver-siden, altså hos VG eller de som drifter VGs nettsted.

Har lyst til å nevne et annet irritasjonsmoment ved en annen nettavis, nemlig Aftenposten: Den hopper så mye, slik at når jeg forsøker å klikke på en artikkel, så er sjansen stor for at jeg faktisk ender opp med å klikke på en helt annen artikkel fordi websiden har hoppet til idet jeg klikker.

Noen andre som har dette problemet med Aftenposten og Safari (det virker som problemet er mindre med Firefox), og har peiling på hva det kan skyldes?

Atenpostensiden startet med å oppføre seg på den måten for noen måneder siden. Det er verst når jeg har vært inne på en artikkel og skal tilbake til forsiden igjen. Da hopper den først til et par ganger (opp eller ned), så står den i ro et sekund eller to, før den så hopper til igjen. Først da er den stabil og du kan klikke på en artikkel og være sikker på at du får den du sikter på! :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: safari vil ikke laste hele vg.no

Innleggav Ugland » man 27.07.2015 0:44

Ameja; samme opplevelse på flere nettaviser i safari ja.. Irriterende som fean.
medlem i 124 måneder
 

Re: safari vil ikke laste hele vg.no

Innleggav ameja » man 27.07.2015 21:17

Ja, absolutt! Det har imidlertid roet seg endel hos meg med de siste par Safarioppdateringer. Oppstår sjeldnere. I stedet har jeg med siste Safari- og OSX-versjon hatt endel tilfeller med at tilbakepil i Safari, altså laste inn forrige side igjen, gir meg bare en blank side. Jeg er nødt til å klikke på "reload"-knappen for å få opp websiden..

Det er alltid noe grums med Safari! :-/

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron