macbook pro 2.2 eller 2.5?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

macbook pro 2.2 eller 2.5?

Innleggav aghazten » ons 01.04.2015 20:42

Skal kjøpe ny, og har valgets kvaler ang konfigurasjon.
Bruker macene mine beinhardt hver dag, photoshop, iphoto, mye nett etc etc etc.
Billigste 2.5 finner jeg til ca 23500, mens elkjøp har prispresser på 2.2 til 17000.
Det er MYE penger opp.

Er det noen som har erfaring fra begge, si gjerne fra.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: macbook pro 2.2 eller 2.5?

Innleggav Valotunk » ons 01.04.2015 22:50

Det er ikke 2,2GHz eller 2,5GHz som utgjør den store prisforskjellen på disse. Og det er i praktisk bruk heller ingen veldig stor ytelsesforskjell mellom 2,2 og 2,5Ghz. I beste fall rundt 10%.

2,5GHz modellen har derimot nVidia GeForce GT750M grafikkløsning og det er dette som drar opp prisen.

Med mindre du kommer til å kjøre spill eller grafisk programvare som kan dra nytte av dette(typisk 3D rendering etc.) vil ikke dette gi deg noe bedre ytelse i iPhoto eller Photoshop.

Spørsmålet er vel om du kanskje egentlig burde vurdere å vente litt siden vi sannsynligvis ganske snart vil se 15" med de samme oppgraderingene som 13" nettopp fikk. Det vil si ny styreflate, betraktelig raskere SSD, bedre integrert grafikkløsning og noe bedre batteritid. Når denne oppdateringen vil komme avhenger av når Intel klarer å levere de nye CPU'ene, men det bør være ganske nært forestående.
medlem i 198 måneder
 

Re: macbook pro 2.2 eller 2.5?

Innleggav aghazten » tor 02.04.2015 6:50

Ja takk for gode poenger. Grafikkortet var det jeg tenkte mest på. Ja, kanskje en burde vente litt? Men det var det fine tilbudet, 2500 minus i pris. Kanskje kjøpe denne nå og la kona ta over når den nye kommer?

Ah, disse i-landsproblemer

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]