Ekstremt treg java

Diverse programvare

Ekstremt treg java

Innleggav wanvik » ons 08.04.2015 23:49

Jeg har fått tak i en kurant managed switch fra HP som dessverre benytter mye java i "backendet".
Tenkte ikke over problematikken når jeg testet switchen for første gang for en stund siden, men her om dagen når jeg skulle se litt på den fra mac'en gikk det så tregt at det var egentlig bare å glemme...
Har prøvd med Chrome og Safari, ser jeg har Java 8 update 31, og kjører en Mac Pro 4.1 og OS 10.10.2.
Selv om hardware verken i mac eller switch er det aller nyeste, skulle det jo være kraftige saker, og her er det tydeligvis noe som er riv ruskende galt - det kan absolutt ikke forklares med gammel hardware :)

I både Safari og Chrome virker det som den forsøker å laste javaapplikasjonen(e) mens pålogginga kommer opp (jeg logger først på en vanlig http-sak, så kommer det en egen javapålogging), og det tar flere minutter bare å veksle fra brukernavn til passordfeltet i vinduet.
Etter å ha trykket "OK" går det anslagsvis 5 minutter før jeg er inne.
Når jeg først er inne fungerer ting tilsynelatende greit, og jeg tenker ikke over dårlig ytelse da.

Oppgraderte forøvrig firmware på switchen i helga, så nå er alt oppdatert til nyeste versjoner.


Noen tips? Har ikke lyktes i å finne noe med noen søk på nett, men jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne heller...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Ekstremt treg java

Innleggav Morse » lør 02.05.2015 3:16

Hvilken switch er dette? Er det i ProCurve-serien? Modell?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Ekstremt treg java

Innleggav wanvik » lør 02.05.2015 13:52

Det er en ProCurve ja. 2810-24G (J9021A) heter den.

Ser jeg glemte å nevne at på jobb-pc'en går det akkurat som det skal, kjapt og greit.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Ekstremt treg java

Innleggav Morse » lør 02.05.2015 19:07

Prøvd å oppdatere til Java 8.45?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere