Bilder vs iPhoto

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Bilder vs iPhoto

Innleggav jamcornel » man 20.04.2015 7:42

Hei alle!

Jeg henger da ikke alltid med når det kommer nye oppdateringer fra Apple. Men nå ser jeg at man har fått "Bilder" på Mac. Hva kommer det til å hende med iPhoto? Skal man helst begynne å bruke "Bilder" eller kan man fortsette å bruke iPhoto videre?

Takk
medlem i 114 måneder
 

Re: Bilder vs iPhoto

Innleggav Ove » man 20.04.2015 8:30

Det finnes en tråd allerede hvor dette diskuteres, med spørsmål og svar:

viewtopic.php?f=117&t=297368

Bruk heller den enn å lage parallelle diskusjoner.
medlem i 230 måneder
 

Re: Bilder vs iPhoto

Innleggav iBoy » man 20.04.2015 11:04

Du kan fortsette å bruke iPhoto så lenge du vil, men dette programmet vil ikke bli utviklet videre av Apple. Feil som dukker opp vil ikke bli utbedret, og til slutt vil det nok bli ubrukelig sammen med de nyeste operativsystemene. Prøv å eksportere noen bilder og åpne dem i Bilder for å prøve ut programmet. Åpner du hele iPhoto-biblioteket der, er jeg ikke sikker på om du kan gå tilbake til iPhoto.

Det lages en ny kopi av iPhoto-biblioteket for Bilder, men også den gamle får et nytt navn, og jeg har hørt noen si at de ikke får åpnet den gamle lenger. Vet ikke om dette stemmer, for jeg har ikke prøvd det selv.
medlem i 245 måneder
 

Re: Bilder vs iPhoto

Innleggav Gitman » man 20.04.2015 18:09

Man kan fint kjøre begge paralellt.
medlem i 231 måneder
 

Re: Bilder vs iPhoto

Innleggav jamcornel » tor 23.04.2015 10:05

Hei igjen dere!

Jeg forsøker nå å få overføre bilder fra iPhoto og over til bilder. iPhoto er på en ekstern harddisk som er komptabil med Mac. Men når bilder forsøker å overføre bilder så kommer beskjeden om at bilder ikke har nok rettigheter til å lage ny bibliotek.

Hvordan overfører man bilder fra iPhoto og til bilder?

Takk
medlem i 114 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]